تاریخ سازی دانش آموزان خراسان شمالی در آرکاداغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش آموزان این استان در رقابت های ریاضی ترکمنستان خوش درخشیدند و سه برنز ارزشمند را به ارمغان آوردند.

ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به حضور ۱۲ دانش آموز مقطع متوسطه استان در رقابت های ریاضی ترکمنستان، اظهارکرد: در پایان این مسابقات، علیرضا مطلّبی، نازنین فاطمه حسن زاده و فردین عابدزاده، مدال برنز را از آن خود کردند.

 وی با اشاره به اینکه این مسابقات، نخستین تجربه بین المللی جامعه دانش آموزی خراسان شمالی بود، از تلاش دانش آموزان افتخارآفرین استان قدردانی کرد و افزود: در گفتگوهایی که همزمان با افتتاحیه و اختتامیه مسابقات ریاضی با وزیر آموزش و پرورش کشور #ترکمنستان انجام شد، دو طرف بر آمادگی برگزاری رویدادهای مشترک علمی، پژوهشی و ورزشی دانش آموزی تاکید کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: همچنین با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، گروه اعزامی از خراسان شمالی به این کشور، در حمایت از ملی پوشان فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهر عشق‌آباد حضور یافتند و تیم ملی ایران را در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان حمایت و تشویق کردند.

اکبری اضافه کرد: همچنین بازدید از موزه تاریخ و موزه فرش آرکاداغ از برنامه های تیم اعزامی خراسان شمالی به این رقابت ها بود.

به گفته وی المپیاد ریاضی ترکمنستان با حضور دانش آموزان ۱۳ کشور در شهر آرکاداغ این کشور برگزار شد.

کد خبر 1756675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha