تدارک مفصل بچه‌های مسجد برای روز قدس

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با فرارسیدن روز قدس، علاوه بر شرکت در راهپیمایی این روز، فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به برپایی نمایشگاه و غرفه با موضوغ فلسطین اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: روز جهانی قدس، فقط اعلام انزجار از اسراییل و اقدامات ددمنشانه این رژیم غاصب نیست؛ بلکه فریادی یکپارچه از سوی مسلمین سراسر این کره خاکی است تا همنوعان خود را از خواب غفلت بیدار کنند.

چگونه است سازمان‌های جهانی که دَم از حقوق بشر می‌زنند در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند و جریان‌ را وارونه جلوه می‌دهند؟ چگونه است که رسانه‌های جمعی در سراسر دنیا با یک خط فکری مشخص همه در مقام دفاع از اسراییل برآمده و اخباری که مخابره می‌کنند تماما حمایت از این دولت غیرقانونی است؟ 

طبیعی است که بسیاری از مردم جهان زیر سایه این اطلاع‌رسانی‌ها از حقیقت ماجرا مطلع نمی‌شوند اما از آنجایی که به قول معروف «ماه پشت ابر نمی‌ماند» به یُمن تلاش‌های مسلمین، بالاخره پرده‌ها کنار رفته و اگر نگوییم کاملا، اما تا حدی فجایعی که در فلسطین و غزه می‌گذرد نمایان شده است. 

شاید بتوان بخش قابل توجهی از این توفیق را مرهون فعالیت‌های مسجدی مردم مسلمان دانست که با برنامه‌های مختلف و منسجم توانستند، به شکلی سازماندهی شده روند معرفی چهره واقعی اسراییل را در راهپیمایی های عظیم روز قدس به نمایش بگذارند.

در این بین نقش نهادهای مسجدی که بعضا به شکل مستقیم و غیرمستقیم با مساجد سر و کار دارند غیرقابل انکار است؛ در ایران اسلامی مراکزی چون کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج که در مسجد مستقر هستند، همواره در راستای هرچه باشکوه تر شدن این روز اهتمامی ویژه داشته و از سوی دیگر تلاش کرده‌اند تا چهره منفور اسراییل را به نسل جدید نشان داده و از این گذرگاه به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، حقیقت و مظلومیت فلسطین را نشان دهند.

در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری شهید «ابوذر غفاری» مشهد مقدس و کانون ولیعصر(عج) روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان برنامه‌های جالب توجهی برای روز جهانی قدس دارند که در ادامه می خوانید:

«مهدی احمدیان اصل» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنر شهید ابوذر غفاری اظهار کرد: عموم برنامه‌های ما برای گروه سنی کودک و نوجوان است، در واقع تلاش می کنیم تا از معبر فعالیت‌های مسجد و کانون نسل دغدغه‌مند و جهادی را برای انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابوذر غفاری ادامه داد: از جمله برنامه‌های ما برگزاری فعالیت‌های مختلف به مناسبت‌های ملی و مذهبی است؛ اکنون نیز که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، برپایی کرسی های تلاوت و قرائت قرآن مورد توجه ماست؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه روز قدس را در پیش داریم، تلاش کردیم تا فعالیت متفاوتی را رقم بزنیم که هرچند در ظاهر ساده است اما تاثیر بسزایی در جذب کودکان و نوجوانان دارد.

وی گفت: این طرح را امسال از لیالی قدر آغاز کرده و طی آن طرح‌های مختلفی را با موضوع شهادت امام علی (ع)، جریان‌هایی که منجر به شهادت حضرت شد روی کاغذهای A۵ ترسیم کرده و به همراه مدادرنگی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دادیم؛ با این رویکرد چند اتفاق افتاد، نخست آنکه والدین به راحتی به مجلس سوگواری و مراسم شب‌های قدر رفتند و خیال شان از بابت فرزندشان راحت بود چراکه در فضای مسجد و کانون و در جوار خودشان بودند.

این فعال مسجدی تصریح کرد: از سوی دیگر بچه ها در این طرح با روند ماجراهایی که در نهایت شهادت امام علی (ع) را رقم زد آشنا شدند، در واقع به نوعی تاریخ اسلام را در قالب این نقاشی ها آموختند و من فکر می کنم از طریق همین کارهای ساده است که می توان فرهنگ اسلام را بین کودکان و نوجوانان رواج داد.

احمدیان اصل که به عنوان معاون فرهنگی بوستان بزرگ کوه سنگی مشهد مقدس نیز فعالیت می‌کند، در مورد برنامه‌های ویژه روز قدس گفت: با توجه به استقبال از طرح نقاشی که برای شب قدر ارایه شد؛ تصمیم گرفتیم که همین برنامه را برای روز قدس در قالب برپایی غرفه داشته باشیم؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه مسیر راهپیمایی مردم از خیابان امام رضا (ع) می گذرد تصور می کنم برپایی این غرفه تاثیر بسزایی داشته باشد و والدین بسیاری استقبال کرده و فرزندان خود را به غرفه بیاورند چراکه این خیابان در مسیر راهپیمایی است.

همچنین «مهدی ملاعباسی» نیز در گفت وگویی با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، در مورد فعالیت‌های کانون ولیعصر(عج) روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان به مناسبت روز قدس گفت: در حال تدارک نمایشگاهی در محل مسجد ائمه(ع) بقیع هستیم، این نمایشگاه دکور ویژه‌ای دارد و قرار است در شبستان مسجد چادرهایی را برپا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولیعصر (عج) روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان ادامه داد: این نمایشگاه حالتی شبیه دالان و تو در تو داشته و از بخش‌های متنوعی تشکیل می‌شود، در واقع تلاش کرده ایم که در هر بخش به تنویر افکار عمومی و روشنگری بپردازیم.

وی افزود: نمایشگاه در قالب تابلو، محتوای مکتوب، پخش کلیپ و دکور متناسب با هر بخش، به موضوعات روز جامعه ایران و جهان اسلام می پردازد که از جمله آنها می توان به مساله حجاب، اعمال نیک، تاثیر گفتار و اخلاق خوب در زندگی، آگاه سازی در مورد فعالیت‌هایی که به ظاهر خوب اما در باطن گناه هستند، روشنگری در مورد مساله قدس و غزه و ... اشاره کرد.

 گفتنی است: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرساله با شرکت در راهپیمایی عظیم روز قدس در سطح روستاها و شهرهای مختلف کشور، انزجار خود را نسبت به اقدامات رژیم غاصب اسراییل اعلام می کنند.

کد خبر 1757197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha