تلاش داریم اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر تقویت شود

آهنگر با بیان اینکه تقویت اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر رویکرد دولت مردمی سیزدهم است، گفت: مسئولین نیز باید در کنار هنرمندان متعهد انقلابی برای پیشرفت و توسعه هنر انقلاب اسلامی میدانی و جهادی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران در نشست هنرمندان دیار علویان با سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی به دومین کنگره ملی شهدای مازندران اشاره و اظهار کرد: هنرمندان بایستی برای تبیین نقش مازندرانی ها در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنر متعهد با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: در سال های بعر از دفاع مقدس سیر تکاملی را با پیروی از منویات امامین انقلاب اسلامی طی کرده است.

آهنگر با بیان اینکه مردمی بودن مهمترین شاخصه هنر انقلابی و متعهد است، گفت: شبکه سازی و سازماندهی تشکل های مردمی محله محور با قوت در دستگاه فرهنگ و هنر استان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی آنگونه که باید و شاید در ول 45 سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد شکوفا نشده، ادامه داد: به فرموده رهبری هنر انقلاب اسلامی هنوز آنگونه که باید به جایگاه شایسته خود نرسیده است.

آهنگر بیان کرد: هنرمندان باید زیبایی های انقلاب اسلامی را با استفاده از هنر برای نسل های آینده ثبت و انتقال دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین نیز باید در کنار هنرمندان متعهد انقلابی برای پیشرفت و توسعه هنر انقلاب اسلامی میدانی و جهادی عمل کنند، گفت: ترویج هنر انقلابی نیازمند اتحاد، همدلی و هم افزایی تمامی دستگاه های فرهنگی است.

آهنگر با بیان اینکه بیشترین وحدت رویه را بین مسئولان فرهنگی استان شاهدیم، اذعان کرد: برکات این هم افزایی متوجه جریان هنر انقلابی خواهد شد.

وی به مشکلات اقتصادی هنرمندان اشاره کرد و گفت: برنامه جامع و منسجم برای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر تدوین نشده است.

آهنگر بزلروم تقویت حوزه رسانه و اطلاع رسانی در استان تاکید کرد و افزود: هنرمندان و اصحاب رسانه در جهت جهاد تبیین با دستان خالی تلاش می کنند اما کمترین حمایت از این اقشار تاثیرگذار صورت نمی پذیرد.

به گزارش شبستان،۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ماه هر سال مصادف با ایام شهادت شهید مرتضی آوینی به‌عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

کد خبر 1757367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha