اندوه غزه، چاشنی عید فطر ۲۰۲۴ برای نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا

نمایندگان مسلمان در کنگره آمریکا گفتند که عید فطر ۲۰۲۴ برای آنها احساسی متفاوت از عیدفطرهای سال‌های پیش دارد و این به دلیل درگیری قانونگذاران بر سر نحوه مدیریت جنگ در غزه پس از ماه‌ها بمباران رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « Columbian»، نمایندگان مسلمان در کنگره آمریکا گفتند: عید فطر ۲۰۲۴ برای آنها احساسی متفاوت از عیدفطرهای سال‌های پیش دارد و این به دلیل درگیری قانونگذاران بر سر نحوه مدیریت جنگ در غزه پس از ماه‌ها بمباران رژیم صهیونیستی است.

«یوسف اومیش»، یکی از نمایندگان مسلمان کنگره در این باره گفت: پذیرفتن این واقعیت که ما در اینجا عید فطر و پایان روزه داری را جشن می‌گیریم، در حالی که قحطی و گرسنگی دسته‌جمعی در غزه وجود دارد قطعا برای من و دیگر همکاران مسلمانم بسیار سخت است.

نمایدگان مسلمان می‌گویند که به مسلمانان غزه فکر می کنند که بدون غذا هستند، در حالی که آنها غذاهای افطاری را با دوستان و خانواده خود تقسیم می کنند.

یک مقام وزارت امور خارجه روز جمعه به رویترز گفت که قحطی در غزه دیگر حتی قریب الوقوع هم، بلکه در حال حاضر در شمال غزه وجود دارد.

«مائه الدحشوری»، یکی دیگر از نمایندگان کنگره گفت:غیرممکن است که هر روز به این مسئله فکر نکنیم که وقتی ما افطار می‌کنیم، مردم غزه چیزی برای خوردن ندارند در حالی که صبح تا شب را روزه گرفته اند.

وی افزود: گرسنگی و تشنگی موقتی که ما احساس می‌کنیم در مقایسه با آنچه که آنها تجربه می‌کنند، هیچ چیز نیست.

الدحشوری گفت: اما روزه حداقل این فرصت معنوی را به ما می‌دهد تا به حمایت از برادران و خواهرانمان در فلسطین بپردازیم و کمک کنیم تا صدای آنها در اینجا در سالن‌های کنگره شنیده می‌شود.

نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا گفتند که اگرچه تا کنون نتوانسته اند کاری برای توقف کمک مالی و تسلیحاتی واشنگتن به رژیم صهیونیستی انجام دهند، اما از مواضع خود کوتاه نخواهند آمد و از تعطیلات عید فطر که جشن ویژه مسلمانان برای پایان ماه مبارک رمضان است از این فرصت استفاده خواهند کرد.

طبق اعلام شورای فقه آمریکای شمالی، مسلمانان در آمریکا در روز ۱۰ آوریل (چهارشنبه ۲۲ فروردین) عید فطر را جشن می گیرند.

کد خبر 1757882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha