محرومیت‌زدایی از چهره مناطق کم برخوردار ویژگی بارز مرحوم صراف بود

قادری با بیان اینکه مرحوم صراف در کارهای خیر پیش قراول بوده است، گفت: محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم از اقدامات صراف بوده و کارهای خیر وی علاوه بر ایران شامل دیگر کشورها مانند لبنان، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و... نیز بوده است.

جعفر قادری در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت «حاج علی صراف» خیر نیک اندیش علامرودشتی به خبرنگار شبستان گفت: مرحوم صراف کارهای خیر زیادی را در حوزه های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشتی و زیرساختی انجام داده و در حوزه های سرمایه گذاری نیز، بیش از آنکه نگاه انتفاعی داشته باشد، نگاه عام المنفعه داشته است.

وی با بیان اینکه مرحوم صراف در کارهای خیر پیش قراول بوده است، خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم از اقدامات صراف بوده و کارهای خیر وی علاوه بر ایران شامل دیگر کشورها مانند لبنان، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و... نیز بوده است.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنده یاد صراف باقیات و صالحات زیادی را از خود به جا گذاشته است، عنوان کرد: بعضی از کارهای شاخص وی همانند مشارکت در ساخت بیمارستان غدیر (مادر و کودک) شیراز، و ساخت کارخانه سیمان لامرد نمونه بارزی از کارهای خیر اوست که ۲۵درصد درآمد بیمارستان مادر و کودک به امورات خیر اختصاص داده است.

وی بیان کرد: کارهای خیر صراف ریشه ای و زیربنایی بوده و آن زمان که فردی در بحث راهسازی ورود نمی کرد وی حضوری فعالی داشت و در ساخت اماکن آموزش عالی، مذهبی و فرهنگی مانند حسینیه، مسجد، لوله کشی و تامین آب روستاها کمک کرده است.

قادری خاطرنشان کرد: «مناعت طبع» این خیر نیکوکار در کارهای عام المنفعه و امورات خیریه ره توشه آخرتش خواهد بود. خبرنگار/محمود صابری زاده

کد خبر 1757888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha