مسجد طلایی «مانیل»، میزبان نماز عید فطر با حضور 10 هزار نمازگزار

متولیان مسجد طلایی «مانیل»، پایتخت فیلیپین در حال آماده شدن برای میزبانی از بیش از ۱۰ هزار نمازگزار برای نماز عید فطر آینده به مناسبت پایان ماه رمضان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، متولیان مسجد طلایی «مانیل»، پایتخت فیلیپین در حال آماده شدن برای میزبانی از بیش از ۱۰ هزار نمازگزار برای نماز عید فطر آینده به مناسبت پایان ماه رمضان هستند.

در فیلیپین که بیشتر جمعیت کاتولیک هستند، مسلمانان تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت ۱۱۰ میلیونی این کشور را تشکیل می دهند.

با پایان یافتن ماه رمضان و آماده شدن مسلمانان در سراسر جهان برای عید فطر، «فردیناند مارکوس جونیور»، رئیس جمهوری فیلیپین، روز ۱۰ آوریل (چهارشنبه ۲۲ فروردین) را به مناسبت عید سعید فطر تعطیل ملی اعلام کرد.

وی در بیانیه ای گفت که ۱۰ آوریل به عنوان یک جشن ملی به منظور نشان دادن اهمیت مذهبی و فرهنگی عید فطر ، تعطیل اعلام می‌شود.

تدارکات عید از روز دوشنبه در مسجد طلایی مانیل که به مسجد «الذهب» نیز معروف است، در حال آمده سازی است.

این مسجد با گنجایش ۲۲ هزار نمازگزار که به رنگ گنبد آن نامگذاری شده است، بزرگترین مسجد در کلانشهر مانیل است.

«عبدالسلام گری ماگارنگ»، یکی از متولیان مسجد مانیل در این باره گفت: ما منتظر رؤیت هلال ماه هستیم. زمانی که ماه رؤیت شد، روز بعد در سپیده دم عید فطر را جشن خواهیم گرفت.

ماگارنگ افزود: ما انتظار داریم بیشتر از ۱۰ هزار نمازگزار از حدود ساعت ۶ صبح به مسجد بیایند و سپس نماز در ساعت ۷ شروع می شود، بنابراین ما در حال تمیز کردن مسجد و محیط اطراف آن هستیم.

متولی مسجد مانیل همچنین گفت: این خاص ترین زمان برای ما مسلمانان است؛ رمضان ماه آرامش است، ماه جشن مسلمان بودن و زمانی برای کمک به یکدیگر است.

رئیس شورای ائمه جماعات فیلیپین نیز گفت: نماز عید سعید فطر نماد وحدت، هماهنگی و دوستی میان مسلمانان است و همه ما مشتقانه منتظر رسیدن این روز هستیم.

کد خبر 1758208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha