علاقه‌مندم ظرفیت عظیم فرهنگی ایران را با مردم مالزی به اشتراک بگذارم

محمد حافظ حمیدون، خواننده مشهور آهنگ‌های اسلامی در مالزی که اخیرا کلیپی از سفر خود به شهر اصفهان را در فضای مجازی بارگذاری کرده است، گفت: علاقه‌مندم ظرفیت عظیم فرهنگی ایران را با مردم مالزی به اشتراک بگذارم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد حافظ حمیدون، خواننده مشهور آهنگ‌های اسلامی در مالزی و هیأت همراه با حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، کنی اونگ، مدیر عامل شرکت سونی مالزی به همراه خانم الی سیو، مدیر ارشد بازاریابی شرکت سونی، محمد حافظ حمیدون را همراهی می‌کردند.

محمد حافظ حمیدون، خواننده مشهور آهنگ‌های اسلامی در زمستان سال گذشته برای اجرا در برنامه جایزه المصطفی(ص) در ایران حضور پیدا کرد و پس از اجرای اصلی، در بازدیدهای خویش از شهر اصفهان، کلیپی را از میدان امام شهر اصفهان تهیه و با یکی از آهنگ‌های مذهبی خویش آن را میکس کرد و در بهار ۱۴۰۳ آن را در فضای مجازی بارگذاری کرد؛ این کلیپ تا کنون بیش از ۵۰ میلیون بازدید و بیش از ۱۲۴ هزار لایک خورده است.

محمد حافظ به سابقه ۲۲ ساله‌ی خویش در موسیقی‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: من در تمام این مدت فقط در عرصه‌های اسلامی و آهنگ‌های اسلامی فعالیت داشتم و علاقه‌مندم تا انتهای فعالیت حرفه‌ای خود تنها در این حوزه فعالیت کنم.

وی به بیان زیبایی‌های شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: من در سال گذشته، برای اولین بار به ایران و تنها به اصفهان سفر کردم و این شهر را بسیار زیبا و توصیف ناشدنی یافتم. بسیار علاقه‌مندم با ایران تعامل و روابط بیشتری داشته باشم.

این خواننده مالزیایی در رابطه با بازدید بیش از ۵۰ میلیونی پست خود در فضای مجازی با محوریت معرفی شهر اصفهان، گفت: معتقدم باید برای معرفی ایران در مالزی تلاش بیشتری کرد و این بازدید میلیونی، نشانگر ظرفیت عظیم ایران است.

رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی ضمن تقدیر فراوان از محمد حافظ پیشنهاد اجرای مشترک با یکی از خوانندگان ایران اسلامی را داد و ضمن تاکید بر فضای دینی و اسلامی حاکم بر ایران، به استقبال خوب از اجرای محمد حافظ با یکی از خوانندگان ایرانی، اشاره داشت.

ارزانی با اشاره به هفته فرهنگی ایران و مالزی ادامه داد: این اجرا می‌تواند در ایران و مالزی صورت گیرد. یکی از بهترین زمان‌ها برای اجرا، هفته‌های فرهنگی است.

کنی اونگ، مدیر عامل شرکت سونی مالزی و خانم الی سیو، مدیر ارشد بازاریابی شرکت سونی نیز ضمن استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان، به مزیت‌های اجرای مشترک میان خوانندگان دو کشور مالزی و ایران اشاره کردند و افزودند: مولفه‌های فرهنگی مشترک بسیاری در دو کشور وجود دارد و این اجرا اگرچه دشواری‌های خاص خود را دارد ولی می‌تواند بسیار اثربخش و تاثیر گذار باشد.

در پایان این دیدار، لوح تقدیر محمد حافظ توسط رایزن فرهنگی کشورمان به ایشان تقدیم شد. در بخشی از این لوح تقدیر آمده است: از دیدار تصویر زیبای شما از اصفهان، شهری که به خاطر تاریخ غنی، معماری خیره کننده و مهمان نوازی گرمش مشهور است، بسیار خوشحال شدیم. ویدیوی شما که بیش از ۱۲۴,۱۹۰ لایک با ۵۰,۰۱۵,۷۶۴ پخش به دست آورده است، بدون شک قلب بسیاری از مالزیایی‌ها و مخاطبان کشورهای همسایه را تسخیر کرده است. ما به ویژه تحت تأثیر دو استعدادهای ارزشمند شما به عنوان تهیه کننده موسیقی و خواننده آهنگ اسلامی هستیم. معتقدیم که بیان خلاقانه شما نقش بسزایی در به نمایش گذاشتن زیبایی و اهمیت فرهنگی اصفهان به شکلی گیرا و فراگیر داشته است. ویدیوی پر مخاطب شما کمک قابل توجهی به تلاش‌های ما در معرفی ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در مالزی و منطقه اطراف آن کرده است. این جرقه علاقه به فرهنگ و میراث ایرانی را برانگیخته است و درک و قدردانی عمیق تری را بین مردم ما تقویت کرده است.

کد خبر 1758234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha