طوفان الاقصی تقابل دو فرهنگ در غزه است

باقرزاده گفت: اگرچه طوفان الاقصی دارای ابعاد متعدد نظامی، امنیتی، راهبردی، سیاسی و اقتصادی است، اما مهم‌ترین بعد آن "فرهنگی" است و آنچه مقابل چشمان ماست تقابل دو فرهنگ و تمدن اسلامی و غربی در غزه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز جهانی قدس، نشست تخصصی «طوفان آزادگان، بشارت پیروزی آینده» با حضور جمعی از پژوهشگران و نخبگان فکری، سیاسی و دانشگاهی در مرکز مطالعات راهبردی فلسطین (باحث) برگزار شد.

در این نشست، یوسف نصرالله، رئیس مرکز باحث، سیدکمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سید عبدالحلیم فضل‌الله، رئیس مرکز مطالعات و توثیق استشاری، محسن صالح، مدیر کل مرکز مطالعات الزیتونه، رفعت بدوی، رئیس نشست عمل ملی و جمال وکیم، مدیر مرکز وحدت عربی به سخنرانی پرداختند.

اهمیت قدس و مرکزیت آن در معادله درگیری با دشمن صهیونیستی و پروژه سلطه آمریکا در منطقه، کارکردها و نتایج طوفان الاقصی در آینده مسأله فلسطین و «روز بعد از پایان جنگ» از منظر مقاومت فلسطینی محورهای عمده‌ای بود که سخنرانان در بیانات خود به شرح و تفصیل آن پرداخته و هر یک، ابعادی از آن را مطرح کردند.

باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنان خود، تحت عنوان «دستاوردهای فرهنگی طوفان الاقصی» به بیان مهم‌ترین نتایج فرهنگی عملیات طوفان الاقصی و حوادث پس از آن از منظر امام خامنه‌ای پرداخت و گفت: اگرچه طوفان الاقصی دارای ابعاد متعدد نظامی، امنیتی، راهبردی، سیاسی و اقتصادی است، اما مهم‌ترین بعد آن "فرهنگی" است، زیرا این فرهنگ است که به جنگ هویت می‌دهد و آنچه مقابل چشمان ماست تقابل دو فرهنگ و تمدن اسلامی و غربی در غزه است.

وی «رسوایی چهره‌ی غرب» را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی طوفان الاقصی دانست و گفت: مردم غزه با صبر و پایداری خود، ماسک دروغین حقوق بشر را از صورت وحشی غرب و صهیونیست‌ها کنار زدند.

باقرزاده بر باد رفتن ادعاهای غربی در مسائلی نظیر آزادی بیان،‌ مبارزه با نژادپرستی و دفاع از حقوق زن و کودک و نمایان شدن چهره‌ی جنایتکار آمریکا و اروپا را از مصادیق این دستاورد فرهنگی معرفی کرد و افزود: طوفان الاقصی هر چند اولاً و بالذات علیه رژیم صهیونیستی است، اما شکست سیاست‌های فرهنگی آمریکا در منطقه را نیز به همراه داشته و منجر به ریشه‌کنی آمریکا از منطقه خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، فرو ریختن دوگانه‌های جعلی و دروغین نظیر «عرب - عجم» و «شیعه - سنی» را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی طوفان الاقصی حائز اهمیت دانست و گفت: پیشگامی شیعیان لبنان و ایران و عراق و یمن در دفاع از مردم سنّی غزه و آمیختن خون رزمندگان شیعه و سنّی در جبهه‌های جنوب لبنان در مواجهه با دشمن صهیونیستی ثابت کرد که دوگانه‌ی حقیقی منطقه «مقاومت - تسلیم» است. لذا یکی از نتایج طوفان الاقصی، فروکش کردن درگیری‌های مذهبی و قومیتی در منطقه و تمرکز و وحدت ملت‌ها در مبارزه با دشمن است.

کد خبر 1758237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha