شهدا از دنیا دل بریدند و رستگار شدند

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه دوستان خدا کسانی هستند که وقتی دیگران به امور دنیا مشغولند، آنان به آخرت خود می‌پردازند گفت: شهدا از دنیا دل بریدند و رستگار شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دراولین همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران اداره ‌کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه ۳ هزار شهید استان سمنان با تشریح ویژگی‌های اولیای الهی و شهدا در کلام مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین در حکمت ۴۳۲ نهج‌البلاغه فرمود «دوستان خدا کسانی هستند که به باطن دنیا نگریستند، در حالی که دیگران به ظاهر آن می نگرند. آنان به کار آخرت پرداختند، در حالی که دیگران به کار دنیا می‌پردازند»

نماینده ولی فقیه در استان سمنان «دوری از خدا» و «وابستگی به مادیات» را باطن دنیا عنوان کرد و گفت: باطن دنیا باعث می‌شود انسان تمام تمرکز و انگیزه خود را در جهت دنیاطلبی بکار بگیرد.

حجت‌الاسلام مطیعی «شهید محمدحسین حمزه» را یکی از اولیای الهی معرفی کرد و افزود: شهید حمزه از دلبستگی به لوازم دنیا نظیر همسر و فرزند، سرافرازانه عبور کرد و مسیر شهادت را انتخاب کرد که به عالی‌ترین درجات می‌انجامد.

امام جمعه سمنان با یادآوری رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام گفت: برخی افراد وقتی به موقعیت و مسئولیتی دست می‌یابند از همان روز اول درپی دستیابی به مرحله بالاتر هستند که این امر به تعبیر رهبر معظم انقلاب برکت کار را کم می‌کند.

شهدا از دنیا دل بریدند و رستگار شدند

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ۳ هزار شهید استان سمنان با بیان اینکه شهدا گوی سبقت را ربودند اظهار کرد: اخلاص و خودسازی شهدا یکی از عوامل مهم دستیابی آنان به سعادت و رستگاری است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان حرکت در مسیر نورانی شهدا را وظیفه همگان دانست و گفت: اگر در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم بتوانیم آخرت و رضایت خداوند متعال را هدف غایی خود قرار دهیم راه شهدا را ادامه داده‌ایم.

حجت‌الاسلام مطیعی خاطرنشان کرد: شهدا از دنیا و قیود آن دل بریدند چراکه دل بریدن از دنیا زمینه دستیابی به آخرت را فراهم می‌کند.

۴۵ خانواده شهید و ایثارگر ثبت اسناد استان سمنان تجلیل شدند

سیدمهدی میرنظامی -مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی این دستگاه اجرایی برای برگزاری نخستین یادواره شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای منتسب به این اداره کل گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارندو برپایی یادواره‌های شهدا به نشر فرهنگ والای ایثار و شهادت کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تاکید و خاطرنشان کرد: باید نسل جوان را بیش از پیش با شهدا و سیره آنها آشنا کرد.

میرنظامی با اشاره به تجلیل تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان در این یادواره شهدا خاطرنشان کرد: در این یادواره از ۴۵ خانواده شهید و ایثارگر هم‌استانی تجلیل می شوند.

شهدا از دنیا دل بریدند و رستگار شدند

در این یادواره شهدا، در این مراسم «حسن حمزه» پدر شهید والامقام محمدحسین حمزه به بیان خاطراتی از شهدای گلگون کفن هشت‌سال دفاع مقدس پرداخت.

همچنین در پایان این همایش هم از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و هم از خانواده برخی از شهدای مدافع حرم و هم از تعدادی از ایثارگران، فرزندان شهید شاغل در ثبت اسناد و املاک استان و جمعی از رزمندگان و ایثارگران منتسب به این اداره کل تقدیر خواهد شد.

در این مراسم فرمانده سپاه قائم (عج) استان، مدیرکل دادگستری استان، معاون عمرانی استاندار، دادستان عمومی و انقلاب استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.

شهدا از دنیا دل بریدند و رستگار شدند

شهدا از دنیا دل بریدند و رستگار شدند

کد خبر 1758314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha