تشریح برنامه‌های حوزه هنری سیستان و بلوچستان در هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: تجلیل از ۲۵ هنرمند شاخص، دیدار هنرمندان و فعالان هنر با استاندار سیستان و بلوچستان و مراسم معرفی چهره سال هفته هنر انقلاب اسلامی راخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان از زاهدان، مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:  هفته هنر انقلاب اسلامی، از روز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، ۲۰ فروردین هر سال آغاز می شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب اسلامی است، افزود: به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی به مدت یک هفته در استانها در زمینه معرفی هنرمندان متعهد و آثار خوب تولید شده در هنر انقلاب تدبیر و تلاش می شود. 

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال هفته هنر انقلاب اسلامی با تعطیلات ماه مبارک رمضان همزمان شد و لذا محدودیت برای فعالیت ها وجود دارد اما این انعطاف وجود دارد که  برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی با چند روز تاخیر آغاز کنیم.

سیاسر با اشاره به اینکه امسال هفته آینده از ۲۶ فروردین تا ۳۰ فروردین برنامه های مرتبط با هفته انقلاب اسلامی را اجرا خواهیم کرد، تصریح کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی در سیستان  بلوچستان، چندین برنامه را اجرا خواهیم کرد.

وی از اکران عمومی و مردمی فیلمهای تولید شده در سینمای انقلاب به عنوان یکی از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی یاد کردو افزود: فیملهای حوزه هنری، آسمان غرب و آپاراتچی به صورت مردمی ویژه  فعالان فرهنگی و اجتماعی و فیلم انیمیشن برای چند هزار دانش آموز زاهدانی اکران خواهد شد.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هفته هنر فرصت خوبی برای دیدار و گفتگوی هنرمندان استان با مسئولان اجرایی استان است، ادامه داد: هنرمندان استان نشست صمیمی را با استاندار جهت گفتگو خواهند داشت.

سیاسر با تاکید بر اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی را به معرفی چهره سال و برگزیدگان هنری استان می شناسیم، ادامه داد: مراسم معرفی چهره سال هفته هنر انقلاب اسلامی را در پایان هفته هنر خواهیم داشت که در این مراسم جمعی از هنرمندان فعال که در یکسال آثار هنری خوب، موثر و جریان ساز و اتفاقات هنری را رقم زده اند را در آن مراسم تقدیر خواهیم کرد.

وی به ساز و کار شناسایی  چهره هنری سال اشاره کرد و افزود: شناسایی چهره هنر سال شیوه نامه ای دارد که براساس این شیوه نامه یکسری از اعضای حقوقی شامل صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز آموزش های  فرهنگی فنی و ادبی بسیج دارد و  نیز سه نفر از هنرمندان پیشکسوت در حوزه هنری روی گزینه های پیشنهادی نظر می دهند و چهره سال را انتخاب می کنند.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه دبیری مراسم معرفی چهره هنر سال سیستان و بلوچستان برعهده حوزه هنری است، ادامه داد: معرفی برخی از آثار خوب هنری را در هفته هنر انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

کد خبر 1758451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha