دیده شدن «شبستان» در کنار رقبای سرشناس رمضان

همزمان با دومین روز از گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون‌های مساجد کشور از عوامل برنامه اذان‌گاهی شبستان تقدیر و تأکید شد: قرار گرفتن این برنامه در کنار برنامه‌های «محفل» و «زندگی پس از زندگی» نشان از ظرفیت‌های مسجدی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، دومین روز از گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه) در محل باغ زیبای تهران ادامه یافت.

بخش عصرگاهی این گردهمایی با حضور «پیام ابراهیم پور»، کارگردان، «فاطمه‌زهرا بازرگان»، تهیه‌کننده و محسن قره‌شیخلو، مجری و حجت‌الاسلام محمد محمدی، کارشناس‌مجری برنامه اذان‌گاهی شبستان همراه بود.

ابراهیم پور، کارگردان برنامه اذان‌گاهی شبستان و مشاور هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: سال ها بود که درصدد بودم اثری مبتنی بر فعالیت های مسجدی و با محور مسجد بسازم چون این مکان مقدس به اندازه ای دوست داشتنی است که می تواند به عنوان یک سوژه محور برنامه های فاخر تلویزیونی باشد، برنامه شبستان نیز با چنین رویکردی تهیه و همزمان با ماه مبارک رمضان از شبکه تهران پخش شد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدی، کارشناس‌مجری این برنامه نیز طی سخنانی با بیان اینکه در سفری برای دوره های طب سنتی به تانزانیا رفته بودم و به یکی از شهرها مسافرت داشتم، در این سفر پرچم مسجد مقدس جمکران را به مسجدشان هدیه کردم، جالب است که طراحی مساجد آنها نیز شبیه ماست و گرته‌برداری های فرهنگی از سفرها به ایران داشته اند؛ این نشان از تاثیرگذاری ما و توجهی است که آنان به فرهنگ ما دارند.

وی افزود: در تانزانیا وقتی که نمازشان تمام می شود رو به ایران سلام به علی بن موسی الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س) سلام می‌کنند، آنها نگاه‌شان به ماست، در یکی از شهرهای هند ضریح امام رضا (ع) را گذاشته اند، این نشان می‌دهد که فیلم ها، شبکه‌ های مختلف از جمله شبکه قرآن بسیار مورد توجه سایر مسلمین در کشورهای دیگر قرار گرفته است.

همچنین، قره‌شیخلو نیز در ادامه این آیین بیان کرد: مهمترین وجه تمایز برنامه اذان‌گاهی شبستان این بود که بسیاری از مسائل که در رسانه در حد نظر و حرف بود در برنامه شبستان به میدان عمل رسید از جمله بازی کردن کودکان، نذری درست کردن آنها در فضای مسجد و ...؛ به یاد ندارم در برنامه‌ های ترکیبی و برنامه های سازمان صدا و سیما شاهد چنین رویکردی باشیم.

وی گفت: موضوع مسجد و رسانه بسیار بکر و دست‌نخورده است و در برنامه های مختلفی می‌توان از این موضوع استفاده کرد، یک‌سوم برنامه شبستان استانی بود و می توانیم بعد از رویکرد ملی رویکرد بین المللی را هم در آن دنبال کنیم و رسم و رسومات مسجدی را از سایر کشورها برداریم و فضای سالم را به مردم معرفی کنیم.

در ادامه این نشست فاطمه‌زهرا بازرگان گفت: در این برنامه شاهد فعالیت یک تیم جوان و پرانرژی بودیم. چند روز قبل در کمیسیون تلفیق مجلس در کنار برنامه های بزرگی چون «محفل» و «زندگی پس از زندگی»، برنامه «شبستان» نیز دیده شد، به نظر من نقطه قوت برای ادامه این مسیر آن است که ستادهای استانی کانون‌های مساجد به شکل منسجم تری مساجد و کانون‌ها را به ما معرفی کنند.

وی در پایان بیان کرد: اگر ایده‌ای خوب باشد می‌تواند در ادامه مسیر به اتفاق بی نظیر تبدیل شود، از نظر من «شبستان» این ظرفیت را دارد و به نظرم این حمایت یک پتانسیل و ظرفیت محسوب می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست بخش هایی از پشت صحنه برنامه شبستان پخش شد.

کد خبر 1760423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha