خبرگزاری شبستان بازوی رسانه‌ای ارشاد در نهضت بازگشت به مسجد است

سردبیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه رویکرد و تمرکز این رسانه مسجد و فعالیت‌های مسجدی است، گفت: با توجه به آنکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به مسجد دارد، می‌توان گفت بار اصلی رسانه‌ای تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد بر عهده شبستان است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با دومین روز از گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه) پنل اختصاصی مربوط به خبرگزاری شبستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده طی سخنانی در این بخش اظهار کرد: خبرگزاری شبستان باید تریبون و رسانه ترویج گفتمان مسجد باشد، لفظ شبستان لفظی محترم و نورانی است و ما در نظر داریم در اکثر برنامه‌هایمان از این لفظ بهره‌مند شویم، چنان که برنامه اذان‌گاهی «شبستان» که از شبکه تهران در ماه مبارک روی آنتن رفت، جشنواره ملی تئاتر «شبستان» و بسیاری از برنامه‌های دیگر با این لفظ طراحی و اجرا شده است تا هویت ما را در حوزه فعالیت‌های مختلف را نشان دهد.

در ادامه، «محمد راستگردانی»، با اشاره به جایگاه خبرگزاری شبستان گفت: خبرگزاری دو مؤلفه مهم دارد نخست بحث خبر که باید اطلاع‌رسانی داشته باشد و مؤلفه دوم تولید خبر است، شبستان در گرایش عمومی در ۱۳۸۶ موفق به کسب مجوز شده است.

سردبیر خبرگزاری شبستان ادامه داد: اکنون صدور مجوز خبرگزاری آن هم در سطح عمومی دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی است، لذا عنوان خبرگزاری آن هم در گرایش عمومی بسیار حائز اهمیت است که خبرگزاری شبستان هم درصدد حفظ این جایگاه و هم تقویت آن است، لذا تولید محتوای ما باید برای عموم مردم در زمینه فرهنگ با نگاه دینی باشد که این مهم نیازمند نگاه عمیق دینی و ‌اندیشه‌ای است.

راست‌گردانی در ادامه گفت: از امتیازات شبستان این است که رسانه منتسب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، امتیاز دیگر ما سابقه و پیشینه این خبرگزاری است چراکه بسیاری از خبرگزاری‌های مطرح کشور بعد از شبستان مجوز گرفته‌اند.

خبرگزاری شبستان بازوی رسانه‌ای ارشاد در نهضت بازگشت به مسجد است

وی تصریح کرد: شبستان به عنوان رسانه دین، فرهنگ و اندیشه شناخته می‌شود و به فرهنگ غنی دینی نظر دارد، با این نگاه می‌توانیم تمام رفتارهای مردم را در قالب فرهنگ ببینیم، امتیاز دیگر شبستان آن است که به شکل ویژه در مورد مساجد فعالیت می‌کند و با توجه به آنکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به مسجد دارد، می‌توان گفت بار اصلی رسانه‌ای تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد بر عهده شبستان است.

سردبیر خبرگزاری شبستان تصریح کرد: وجود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری و قریب بر سه میلیون مخاطب از امتیازات ویژه برای خبرگزاری شبستان است که تلاش می‌کنیم از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا شبستان بلندگوی مساجد کشور باشد. علاوه بر این، با توجه به اینکه خبرگزاری‌ها چندان ورودی به مسأله مسجد ندارند، می‌شود گفت شبستان در این عرصه نقش منحصر بفردی دارد و دیگر رسانه‌ها ورود مستقیم به این عرصه ندارند هرچند از ما الهام و الگو می‌گیرند لذا اگر بتوانیم فعالیت‌های مساجد را منعکس کنیم مورد توجه سایر رسانه‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: عصر کنونی عصر ‌ایده‌ها و طرح‌ها است، ما دنبال این هستیم که در سال ۱۴۰۳ طرح‌ها و ایده‌های جدید را داشته باشیم و یک گام از فضای سنتی خبرگزاری‌ها فاصله گرفته و با نگاه امروزی در سطح رسانه فعالیت کنیم.

راست‌گردانی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال جدید ۱۵ برنامه برای خبرگزاری داریم و استان‌ها را بر اساس مباحث فرهنگی و ‌اندیشه‌ای سطح‌بندی کرده‌ایم و ما به دنبال بازگشت خبرگزاری شبستان به جایگاه خودش هستیم تا تأثیری را که باید در فرهنگ عمومی کشور داشته باشد و رسانه پیشتاز در عرصه تحقق نهضت بازگشت به مسجد با نگاه تمدنی باشد.

کد خبر 1760430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha