منش و روش اثرگذاران فرهنگی باید به جوانان شناسانده شود

اسماعیلی با اشاره به تهدیدات روانی دشمنان برای جوانان،گفت:دشمن تلاش می کند که اعتماد مردم را به روحانیت و نهادهای دینی مخدوش کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب»، خاطرات حجت الاسلام و المسلمین رضا مطلبی، عصر امروز(دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در آیین رونمایی دکتر «محمدمهدی اسماعیلی»، با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین مطلبی از پیشکسوتان انقلاب و از یاران مقام معظم رهبری است، گفت: توفیق بزرگی است که فردی مسیر تعالی و بندگی را چنین طی کند و در منطقه ۱۷ تهران و جنوب شهر کسی نیست که نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و زبان به تمجید و تکریم وی نگشاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حجت الاسلام مطلبی از امنای مردم در منطقه فلاح هستند، گفت: ایشان سنگ صبور مردم، حلال مشکلات، خدمتگزار دین خدا، از برجستگان روحانیت و نهضت بوده و هستند که سلوک و ذی طلبی را با وجود جایگاهی که داشتند، فراموش نکردند و امروز وظیفه ما است که چنین بزرگانی را به جامعه بویژه به جوانان معرفی نماییم.

اسماعیلی با اشاره به تهدیدات روانی دشمنان برای جوانان،ابراز کرد: دشمن تلاش می کند که اعتماد مردم را به روحانیت و نهادهای دینی مخدوش کند و با بمباران رسانه ای درصد تخریب این نهاد خدمتگزار و استوانه جامعه دینی است، بنابراین ما باید بزرگان همچون حجت الاسلام مطلبی را تجلیل و در مقابل جشمان همه قرار دهیم و درباره آنها کارهای هنری و فرهنگی تولید نماییم، تا نسل جوان بداند که کشور ما دارای چه سرمایه های گرانقدر و مفاخری است و این انقلاب با همت روحانیت انقلابی،مجاهد و خدوم شکل گرفته است و به حرکت خود ادامه می دهد.

منش و روش اثرگذاران فرهنگی باید به جوانان شناسانده شود

وی با ابراز  امیدواری از انتشار کتاب زندگی نامه حجت الاسلام مطلبی افزود: ایشان از چند بعد در جامعه ما شناخته شده است،مهم ترین آنها واقعه ششم تیر ماه سال ۶۰ است که ترور مقام معظم رهبری در مسجدی که ایشان(حجت الاسلام مطلبی) امام جماعت هستند، اتفاق افتاد و  خداوند مقام معظم رهبری را برای پرچمداری نهضت حفظ نمودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات حجت الاسلام مطلبی در منطقه ۱۷ تهران گفت: ایشان با راه اندازی حوزه علمیه و دایر نمودن کتابخانه در این منطقه منشا خدمات و برکات هستند و همواره مامن  مردم  بوده و هستند. ایشان در دوره دفاع مقدس، نهضت امام(ره) و در حال حاضر هم منشا خیر و برکت است و امیدواریم کارهای تبلیغی و ترویجی بیشتری در معرفی چنین عالمانی صورت گیرد.

بنابراین گزارش،در ادامه این مراسم رونمایی حجت الاسلام «محمدحسین موسی پور»، ضمن قدردانی از حوزه هنری برای  تهیه این کتاب گفت: برگزاری چنین آیین های نکوداشتی ارزشمند است، زیرا که ضمن الگو سازی می تواند جریان ساز نیز باشد و ما باید چهره ها و شخصیت های فرهنگی را به عنوان گنجینه ارزشمند به جامعه معرفی نماییم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: در کشور ما در تولید و منابع فرهنگی کارهای خوبی صورت گرفته است،اما متاسفانه در ارایه و معرفی تولیدات و منابع فرهنگی نقص داریم، همانگونه که در حوزه معدنی بهره وری در تولید و رشد اثرگذار است، در مسائل فرهنگی نیز  باید در بهره وری و معرفی تولیدات فرهنگی اهتمام داشته باشیم و برای معرفی چهره های علمی و فرهنگی به جامعه تلاش صورت گیرد و منش و روش و کنش چهره های فرهنگی را به جامعه بشناسانیم و جاری نماییم.

منش و روش اثرگذاران فرهنگی باید به جوانان شناسانده شود

 وی حجت الاسلام مطلبی را مصداق «من» در آیه ۳۲ سوره حج«ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»، دانست و تصریح کرد: ایشان برای ترویج شعائر الهی می کوشیدند و همواره دارای تقوی قلبی بودند، وی تابع ولایت فقیه، دارای سلامت نفس، صراحت، صداقت و شجاعت بودند.

 بنابراین گزارش، در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام «سعید فخرزاده»، نویسنده کتاب «رضای انقلاب» گفت: برای مرور تاریخ شفاهی حوزه هنری وقتی به نام حجت الاسلام مطلبی رسیدیم و در سال سال 84 در مسجد جامع ابوذر ایده تالیف کتاب در مورد زندگی ایشان ارایه شد و چون بنده با نقش وی در مسجد جامع ابوذر آشنا بودم، با مصاحبه با ایشان مقدمات تالیف کتاب آماده شد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب در ۷ فصل تدوین شده است، ابراز کرد: زندگی ایشان، تحصیل ایشان در حوزه قم واصفهان، نقششان در نهضت 15 خرداد، منبرها و فعالیت های مبارزاتی و دستگیری ایشان، سفرهای تبلیغی از فصل های این کتاب است.

منش و روش اثرگذاران فرهنگی باید به جوانان شناسانده شود

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» خاطر نشان کرد: وقتی ایشان مسجد ابوذر را بنا کردند، در کنار مسجد اقدام به تاسیس کتابخانه  و حوز علمیه نمودند و عمرشان برای ترویج مباحث علمی صرف کردند و می توان گفت ایشان الگوی یک امام جماعت موفق و جریان ساز است .

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام مطلبی در سخنانی از حاضران در  جلسه خواست که حضورشان در مساجد را تقویت کنند و افزود: امروز در جامعه ای که افتخارش شیعه امیرالمومنین(ع) است، زیبنده نیست که مساجد خالی از جمعیت شود و باید کم رونقی مساجد فکری کرد.

وی ابراز کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مسجد جامع ابوذر مملو از جمعیت نمازگزار بود،اما امروز مساجد خالی شده است و مردم خود را به امور دنیوی مشغول کرده اند و حتی افراد که از لحاظ مالی مرفه هستند، از مشکلات ناله می کنند.

حجت الاسلام مطلبی گفت: امیدوارم مساجد به جایگاه اصلی خود بازگردند و مساجد جامعه ما مساجدی آباد شود.

منش و روش اثرگذاران فرهنگی باید به جوانان شناسانده شود

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شهردار منطقه ۱۷، جمعی از فعالین مسجدی منطقه ۱۷ از خدمات حجت الاسلام مطلبی تقدیر و لوح تقدیر رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس حوزه هنری به ایشان اهدا گردید.

منش و روش اثرگذاران فرهنگی باید به جوانان شناسانده شود

 یادآور می شود، کتاب «رضای انقلاب»  به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام  رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد) تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

کد خبر 1762031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha