۳۸۲ بقعه در گیلان میزبان جشن‌های دهه کرامت هستند

حجت الاسلام تدینی از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۳۸۲ بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: طی مراسمی شاخص، از ۱۰۴ نفر از خدام سادات، اعضای هیئت امنا، خیرین، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و خانواده شهدای گیلانی تجلیل خواهد شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشن‌های دهه کرامت از جمعه گذشته در ۳۸۲ بقعه متبرکه گیلان آغاز شده است، گفت: جشن‌هایی با حضور دختران در بقاع متبرکه آغاز  شده که برگزاری جشن تکلیف از جمله برنامه‌های برجسته به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر بود.  

وی با بیان اینکه، ۱۳ مراسم محوری در شهرستان‌های گیلان به مناسبت دهه کرامت و با عنوان نکوداشت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود افزود: مراسم شاخص استانی نیز ۲۵ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام موسوی متقی_ مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف در آستان خواهر امام رشت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: در این مراسم از ۱۰۴ نفر از خدام سادات، اعضای هیئت امنا، خیرین، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و خانواده شهدا تجلیل می شود.

وی همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ۸۷ بقعه متبرکه خبر داد و اظهار کرد: علاوه‌ بر نورافشانی در شب میلاد امام رضا(ع) در بقاع شاخص گیلان، مراسم جشن و مولودی خوانی در طول دهه کرامت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تدینی افزود: به مناسبت دهه کرامت ۴۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری آیین غبارروبی بقاع متبرکه شاخص، قرائت زیارت امین الله در طول دهه کرامت و حضور خدام آستان قدس رضوی در بقاع استان و اجرای مراسم از دیگر برنامه های بقاع متبرکه گیلان در دهه پیش رو است.

حجت الاسلام تدینی اضافه کرد: برای بهره مندی همه اقشار جامعه به ویژه افرادی که به دلیل مشکلات جسمی قادر به حضور در جشن‌ها نیستند خدام بقاع متبرکه در مدارس، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها حضور یافته و با اهداء گل، گرداندن پرچم بقعه و توزیع تبرکات بقاع متبرکه این دهه را گرامی خواهند داشت.

کد خبر 1762985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha