دغدغه‌ بچه‌های مسجد از جنس جوانی جمعیت

کانون فرهنگی و هنری «حضرت رقیه(س)» شهرستان کوهپایه از توابع استان اصفهان با دغدغه جوانی جمعیت در ازدواج فعالیت‌های خود را راهبری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جوانی جمعیت و گسترش فرهنگ ازدواج در بین جوانان موضوع جدی که مورد توجه و دغدغه کشور است و از این رو نهادهای فرهنگی ماموریت هایی را بر عهده دارند.

تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای ماموریت ذاتی خود در توسعه فرهنگ های ناب و نقش اساسی در موضوع خانواده، وارد عمل شده اند.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ارائه طرح های جذاب و برنامه های متنوع در این مسیر گام برداشته اند که از جمله آن کانون فرهنگی و هنری حضرت رقیه(س) شهرستان کوهپایه است که با «محبوبه الماسی» گفتگو شده و مشروح آن را در این خبر می خوانید:

محوریت برنامه های کانون در حوزه جمعیت بر چه محوری قرار دارد؟

فعالیت های آموزشی و مشاوره ای در حوزه جوانی جمعیت محور فعالیت ها بوده که توانسته در آگاه سازی و افزایش دانش عمومی نقش آفرین باشد.

جوانان آموزش های پیش از ازدواج که با محوریت اهمیت تشکیل خانواده و انتخاب همسر است را فرا می گیرند و پس از آن نیز دوره های تربیت فرزند را می گذرانند.

آموزش ها و مشاوره های کانون برای افراد توانسته بسیاری از گره های فکری را باز کنند و نسبت به فرزند آوری و ازدواج روشن تر عمل کرده اند.

پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و همچنین پیشگیری از طلاق نیز با محوریت آموزش و مشاوره انجام می شود و همین موضوع اطلاعات و آگاهی عمومی را افزایش می دهد.

کانونی در اصفهان با دغدغه جوانی جمعیت

فعالیت شاخص کانون حضرت رقیه(س) در حوزه جوانی جمعیت را معرفی کنید

برپایی نمایشگاه سه روزه با موضوع جوانی جمعیت با عنوان «ایرانم جوان بمان» در شهرستان کوهپایه به عنوان برنامه شاخص این مرکز فرهنگی و هنری بوده که نهادهای دولتی و غیردولتی نیز در این خصوص همکاری داشتند.

برپایی ۱۲ غرفه با موضوعات فرزندآوری و ازدواج در این نمایشگاه رقم خورد که از ارائه مشاوره، بازی، آموزش، تبادل تجربیات مادران چند فرزندی و با مادران تک فرزندی، معرفی کتاب و سرگرمی های زندگی از جمله موضوعات غرفه های این نمایشگاه بود.

کانونی در اصفهان با دغدغه جوانی جمعیت

هماهنگی بین بخشی چه تاثیری در اجرای برنامه های کانون داشته است؟

تعامل و همکاری مشترک بین دستگاه های اداری مثل ورزش و جوانان، بهزیستی، آموزش و پرورش، بسیج، نهادهای فرهنگی و اداری در پیشرفت کار تاثیر بسیاری داشته است و توانسته جریان سازی خوبی را انجام دهد.

همکاری مشترک در تامین نیروی انسانی و رفع موانع پیش رو موثر بوده و در کنار همدیگر بر ازد. اج و همچنین فرزندآوری در کوهپایه تاثیر گذاشته است.

کانونی در اصفهان با دغدغه جوانی جمعیت

دستاورد فعالیت های جوانی جمعیت محسوس بوده است؟

فعالیت هایی که صورت گرفته در کنار برنامه های تشویقی برای فرزندآوری و ازدواج توانسته موثر واقع شود و علاوه بر برنامه حمایتی دولت از خانواده های دارای بیش از ۲ فرزند، تشکل های مردمی و فرهنگی نیز تسهیلات حمایتی به این خانواده ها اختصاص داده اند.

بیان مشکلات تک فرزندی و انتقال تجارب نقش موثری برای فرزندآوری بیشتر شده و پدر و مادرها در شهرستان کوهپایه در افزایش تعداد فرزند پیشگام شده اند.

کد خبر 1764312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha