‌مسئولان فارس شهادت رئیس جمهورو همراهان ایشان را تسلیت گفتند

در پی به شهادت رسیدن آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان جمعی از مسئولان ارشد استان و علما و فضلا پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، در پی به شهادت رسیدن آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همچنین وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی، امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه جمعی از مسئولان ارشد استان و علما و فضلا پیام تسلیتی صادر کردند.

در متن پیام تسلیت محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ کَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِین 

درود بر ابراهیم. نیکوکاران را چنین پاداش می‏دهیم در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود.

خادم الرضا(ع)، سیدالشهدای خدمت، امین مردم و تابع ولایت، رئیس جمهور مردمی و مجاهد و مهربانمان که در راه خدمتگزاری به مردم، پیگیری مشکلات و تلاش برای عمران، رشد اقتصادی و رفاه ملت، در کنار عزت بین‌المللی جمهوری اسلامی  و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین، لحظه‌ای از پا نمی‌نشست، به همراه جمعی از مسئولین و همراهان ایشان در شب میلاد امام هشتم(ع) که بسیار به او عشق می‌ورزید، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اجر چنین مجاهدتی جز با ارتزاق ابدی نزد خدای متعال و حیات جاودان ممکن نبود و حضرت حق، زیبنده‌ترین پاداش را به این خادمان ملت ارزانی نمود.

اینجانب، این ضایعه اسفبار را خدمت وجود مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، هیأت محترم دولت، ملت ایران عزیز، مردم قدرشناس و انقلابی استان فارس و هموطنان میهمان نواز و داغدار آذربایجان شرقی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید تجریه سال‌ها حوادث و طوفان‌های داخلی و خارجی در این نظام، ثابت کرده است که ملت مقتدر و هوشمند و زمان‌شناس ما، این بار نیز با اتحاد و همدلی و آرامش، در سایه زعامت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، این رنج بزرگ را پشت سر خواهند گذاشت. افتخار این دولت به این بوده است که خود را خادم ملت بدانند و بر همین تعهد تا پایان مسیر، به لطف خدای لایزال لحظه ای در خدمت به مردم کوتاهی نخواهیم کرد.

صدور پیام تسلیت تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انالله و انا الیه راجعون

در روز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن موسی الرضا (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَالثَّناء) خبر شهادت فرزند ملت، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از خدمتگزاران مخلص و جهادگر میهن اسلامی، عموم مردم مومن و انقلابی ایران را عزادار کرد.

این ضایعه دردناک را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر فرزانه و حکیم، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(دامت برکاته)، ملت بزرگ ایران اسلامی و همه شیفتگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان تسلیت می‌گویم.

شهادت در راه خدا و خدمت به خلق خدا که آرزوی دیرینه مجاهدان راستین در همه تاریخ بوده است، فوز عظما و مدال پر افتخاری است که خداوند کریم به بندگان خالص اعطا می‌کند و این‌گونه بر مجاهدت‌های خالصانه‌ آنان مهر تایید می‌زند.

بی‌گمان شجره طیبه انقلاب اسلامی که همواره با مجاهدت‌ها و خون پاک اولیاء، شهدا و مجاهدین راستین آبیاری شده است به مسیر بالنده خود ادامه خواهد داد و قله‌های سربلندی و پیروزی را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

از پیشگاه خداوند متعال، علو درجات و حشر با نبی مکرم اسلام(صلی‌الله علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) را برای رئیس جمهور شهید و همراهان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای مردم غیور ایران و عموم بازماندگان مسألت دارم.

پیام تسلیت حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام

متن پیام تسلیت حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

چه سخت است باور اینکه خدمت گذارترین رئیس جمهور ایران بدین غریبانگی، در شب میلاد مراد خود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عیدی خویش را با شهادت گرفت و همراه با وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان به سوی جایگاه امام انقلاب و شهیدان والا مقام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پر کشید.

شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله علیه) جزو خادمان و ارادتمندان ویژه حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام قرار داشت و مقید بود تا همواره با حضور در شیراز به زیارت این امامزاده عظیم الشأن نائل آید و سنگ ضریح جدید حرم مطهر در سال گذشته به دست ایشان رونمایی شد.

اکنون حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام به منظور گرامیداشت مقام این خادم شهید و مخلص، سراسر سیاه پوش گردیده و به نشانه ی عزای عمومی مردم قدر دان شهر شیراز، پرچم متبرک حرم به رنگ سیاه در آمده تا نسبت به یک عمر مجاهدت خالصانه، دیانت و تواضع این شهید خستگی ناپذیر ادای احترام نماید.

این ضایعه دردناک را بار دیگر خدمت ملت صبور و استوار ایران و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی‌) تسلیت عرض نموده و تمنای علو درجات و حشر این شهیدان پاکنهاد با شهدای والا مقام کربلای حسینی را داریم.

پیام تسلیت مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های فارس

به گزارش روابط عمومی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های فارس، در متن پیام تسلیت ‌حمید مقامی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های فارس آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تأسف و اندوه، خبر شهادت یار سفر کرده، خادم مخلص مردم و مجاهد نستوه، حجت‌الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی، در راه خدمت به مردم و انجام وظایف قانونی به لقاءالله پیوست.

این مصیبت جانگداز را به محضر حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌فرجه) و عموم مردم ایران، به ویژه خانواده محترم ایشان، تسلیت عرض می‌نماییم.

حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی، شخصیتی برجسته و وارسته بودند که عمر با برکت خود را صرف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمودند.

ایشان در هر سنگری که مسئولیت داشتند، منشأ خیر و برکات فراوانی بودند و همواره با سلوکی مردمی و انقلابی، الگویی شایسته برای خادمین مردم بودند.

شهادت این عالم وارسته و خدمتگزار صدیق در راه خدمت به مردم و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان گرامی ایشان، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای ملت ایران و ثلمه ای بزرگ به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بی شک، خدمات ارزنده و ماندگار این شهیدان والامقام در تاریخ این سرزمین به ثبت خواهد رسید و یاد و خاطره آنان همواره در قلب ملت ایران زنده و گرامی خواهد ماند.

از خداوند متعال برای این شهیدان سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماییم.
 

صدور پیام روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس

متن پیام تسلیت روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس بدین شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» الأحزاب آیه ۲۳

سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهوری اسلامی ایران و شهادت حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر حسین امیرعبداللیهان وزیر محترم جهادی امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت یقینا ضایعه بزرگی برای ملت ایران است.

آن مرد الهی و خادم شایسته و واقعی ملت همه عمر پربرکت خویش را در راه خدمتگزاری به‌نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کرد و بدون شک شهادت والاترین اجر و پاداش برای سال‌ها مجاهدت خالصانه و تلاش خستگی‌ناپذیر و جهادی این شهید عالی‌قدر عرصه مقدس خدمت بود و به‌یقین نام و یاد نیک این خدمتگزار صدیق و دلسوز نظام اسلامی برای همیشه در خاطر شریف مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

این ضایع بزرگ را به ساحت مقدس امام عصر(عج)، ملت شریف و بزرگ ایران و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و خانواده آن عزیزان، تبریک و تسلیت عرض نموده و برای تمامی ارادتمندان به آن شهدای خدمت، که پاداش مجاهدت‌های خود را در ایام ولادت حضرت رضا(ع) دریافت نمودند، صبر جمیل و اجر جزیل آرزو مندیم.

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس

همچنین در پیام تسلیت سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس آمده است:

ضایعه دردناک و اسفبار سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهانش و شهادت این عزیزان، غم و اندوه فراوانی را به جا گذاشت و مایه تأثر و تألم همگان گردید.

بدون شک؛ رئیس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران به عنوان خادم الرضا خدمات خالصانه‌ای برای ایران اسلامی و ملت بزرگ این سرزمین انجام دادند که همواره در یادها ماندگار خواهد شد.

اینجانب شهادت رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر عزیزان این حادثه غم انگیز را محضر امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرور و ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال صبر عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌کنم.

پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز

سیدمحی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در پیامی شهادت آیت الله رئیسی  همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

حادثه غم بار و دردناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور که منجر به شهادت دوست دیرین ۴۵ ساله ام رئیس جمهور مردمی و ولایت مدار، خادم امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(علیهما آلاف التحیه و الثنا) و خادم مخلص ملت بزرگ ایران و یار و پیرو وفادار امامین انقلاب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان گردید را به محضر ولی الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عج)‌، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و ملت ولایت مدار و قهرمان ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

تبریک از این جهت که در شب میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) به خادمی حقیقی آنحضرت نائل گردید و تسلیت از این جهت که ملت ایران خادمی پرشور و وفادار و صادق را از دست داد. مصیبتی که دلهای عاشقان نظام اسلامی در عالم را سوزاند و جنایتکاران تاریخ بدانند براساس آیه شریفه مَا نَنسَخ مِن ءَایَةٍ أَو نُنسِهَا نَأتِ بِخَیر مِّنهَا أَو مِثلِهَا أَلَم تَعلَم أَنَّ ٱللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیء قَدِیرٌ (بقره۱۰۶) این مسیر پربرکت ان شاءالله با تدبیر رهبری حکیم نظام اسلامی و عنایات امام زمان(عج) همچون گذشته پرشورتر طی و این انقلاب به دست مبارک صاحب اصلی آن تقدیم خواهد گردید.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در پیامی این‌گونه شهادت رئیس جمهورمان تسلیت گفت:

انا لله  و انا الیه راجعون

ضایعه تلخ و جانسوز شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، موجی از اندوه را برای همه هموطنان در پی داشت. خادم انقلابی مردم ایران که پس از سال‌ها تلاش و ممارست در مسیر آبادانی وطن اسلامی و خدمت به مردم شریف کشور در عرصه‌هایی مهم و تاثیرگذار، در راه خدمت، به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت.

رئیس جمهوری شریف و صدیق که متعهدانه، در طول حیات پربارش، در کنار بهره‌مندی از فضائل دینی و معنوی، توانست گام‌های موثری در سرافرازی ایران، همچنین ارتقای جایگاه جامعه دانشگاهی و اساتید، احترام به دانش و دانشجو برداشته و پاداش خود را با شهادت گرفت.

شهادت این عالم دینی فقید و انسان انقلابی، خادم الرضا(ع) را که در شب میلاد مولایش، حضرت امام رضا(ع) به لقاء الهی رسید و همچنین وزیر محترم امور خارجه کشور و دیگر همراهان ایشان را به محضر بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت مکرم آن شهیدان به خداوند پیوسته و همه مردم شریف ایران، به ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز، تبریک و تسلیت می‌گویم.

امید است ثمرات دستاوردهای این شهید راه خدمت و همراهان گرامی ایشان، برکتی معنوی برای سرای باقی بوده و خداوند عزوجل این عزیزان را در محضر قدسی خویش، از علو درجات مهر و رحمت واسعه خویش، محظوظ گرداند.

پیام صدور تسلیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس

در پیام حمیدرضا ایزدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس هم آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

شهادت «خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه که در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسیدند را خدمت مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، مردم عزیز ایران، خانواده محترم شهدا و ایثارگران تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. از درگاه پروردگار منان برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده های قربانیان و ملت بزرگ ایران صبر و استقامت مسألت دارم.

پیام تسلیت مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس

متن پیام عطا پورشیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در پی شهادت‌ رئیس جمهور و همراهان ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا شهادت پاداش خدا به مردان مرد است.

رحلت ملکوتی بزرگمردِ ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی ما را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.

ملت ایران هیچگاه یاد و خاطره خادمان جان بر کف خود را فراموش نخواهد کرد و دعای خیر خود را بدرقه راه اخروی ایشان می‌سازند؛ باشد که به مدد توشه اندوخته خود و میمنت سالروز ولادت ثامن الحجج، حضرت امام رضا (ع) با اولیاءالله محشور و از سفره نعمات الهی متنعم شوند.

تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی و کم تکرار بوده و قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود.

این ضایعه بزرگ و اندوهناک اگر چه دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد اما مسلماً این کشتی در مسیر حرکتی خود به دست و اندیشه رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، به سرمقصد منظور و مطلوب خواهد رسید و قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

اینجانب با ابراز تأسف و تاثر فراوان، ضایعه جان‌گداز و اندوه‌بار شهادت آن یار خدمت‌گزار امام و رهبری و همراهان ایشان، را تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و تعالی روح بلند ایشان و صبر و شکیبایی وابستگان را از درگاه احدیت تمنا دارم. 

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

در پیام تسلیت سیدمسعود عظیمی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هم آمده است:

ولا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محترم و همراهانشان  در  سانحه سقوط بالگرد و در حین خدمت و انجام وظیفه  قلب همه ما را به درد آورد و ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.

این حادثه تلخ و اندوه‌بار که منجر به شهادت وزیر محترم امور خارجه ، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شدبدون شک  ضایعه بزرگ و فقدانی عظیم و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

اینجانب این مصیبت جانکاه  را به محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان و همراهان شهید را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 1764540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha