جاده ابریشم برای حجاج/ افتتاح گذرگاه مرزی عراق با عربستان

استاندار المثنی از تصمیم عراق برای بازگشایی گذرگاه الجمیمه در مرز عربستان خبر داد و گفت: این گذرگاه در جاده ابریشم میسری برای حجاج خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «احمد منفی» استاندار المثنی در عراق گفت: عراق تصمیم دارد تا گذرگاه الجمیمة را در مرز عربستان بازگشایی کند. این تصمیم پس از چراغ سبز «مصطفی کاظمی» نخست وزیر این کشور  اجرایی می شود.

 

منفی افزود: بازگشایی این گذرگاه هزاران فرصت شغلی برای مردم استان المثنی فراهم می کند و به برپایی پروژه های توسعه اقتصادی این استان کمک خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: کارشناسان مسیر حج را برای عراقی ها از طریق گذرگاه جمیمة در جاده ابریشم می دانند. زیرا همه حجاج آسیا از جاده ابریشم به مدینه منوره و مکه مکرمه می روند. مسافت بین این گذرگاه و مدینه منوره مدت کمی به طول می انجامد.

 

استاندار المثنی گفت: کالاهای تجاری از دریای سرخ منتقل خواهد شد. این گذرگاه نزدیک به 280کیلومتر با استان المثنی فاصله دارد. یک جاده آماده استفاده وجود دارد که به مرز دو کشور منتهی می شود.

 

این مسئول عراقی اطمینان داد که وضعیت امنیتی در استان المثنی و مناطق دیگر که شاهد حرکت گردشگری داخلی و خارجی است، پایدار است.

 

عراق گذرگاه مرزی عرعر با عربستان را ماه گذشته بازگشایی کرد. این گذرگاه نزدیک به 30 سال بسته بود. از ماه گذشته ورود کامیون های تجاری بین دو کشور آغاز شده است.

کد خبر 1001065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha