نصب العین قرار دادن سیره  ائمه اطهار(ع) مایه خوشبختی است

بهرام نیا با بیان اینکه فراهم کردن زمینه های ازدواج اسان برای جوانان بسیاری از آسیب های اجتماعی را از جامعه دور خواهد کرد، گفت: نصب العین قرار دادن سیره ائمه اطهار(ع) در زندگی، مایه خوشبختی است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ‌ایلام، صبح امروز(۱۱ اسفند) در آئین اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) و هفته احسان و نیکوکاری در مجتمع ولایت کمیته امداد این استان، اظهار کرد: از خدای بزرگ و متعال خواستارم که زوج های جوان و تحت حمایت کمیته امداد، با نصب العین قرار دادن زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) و ائمه معصومین(ع) سبک زندگی ایرانی و اسلامی یک زندگی خوب در سایه ولایت، توام با خوشی و مهروری و مجبت به یکدیگر  با هم را سپری کنند.

 

« حسن بهرام نیا» یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در جامعه امروز دردآور است و برای  بسیاری از خانواده‌ها نگران‌کننده است، بالا رفتن سن ازدواج است، بخشی از این امر به مشکلات اقتصادی بر می گردد  ولی همه این مشکلات مربوط به موضوع اقتصادی نیست و بخش عمده ای مرتبط با فرهنگ ‌خانواده ها در خصوص چشم‌و‌هم‌ چشمی ها و تجملات است.

 

استاندار ایلام  بیان کرد: همین موضوع یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج می شود و موجبات نگرانی خانواده ها را را ایجاد می کند، اگر توقعات را کاهش داده و سبک زندگی اسلامی ایرانی ‌و‌ ائمه اطهار(ع) را ملاک قرار دهیم بخش اعظمی از این مشکلات را رفع خواهد ش همانگونه که خود ما در ابتدای انقلاب اسلامی بسیاری از خانواده ها آنرا تجربه کرده و با کمترین امکانات زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند.

 

وی با بیان اینکه آنچه مایه خوشبختی است نصب العین قرار دادن سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) است، ابراز  کرد: بخشی از آسیب های اجتماعی  در سایه بالا رفتن سن ازدواج و عدم فراهم کردن زمینه ازدواج آسان است، اگر  به فرهنگ ازدواج آسان لبیک بگوییم، بسیاری از مشکلات سر راه ازدواج جوانان در جامعه حل خواهد شد.

 

بهرام نیا با بیان اینکه مهم یک زندگی  همراه با آرامش و مهر ورزی بسیار مهم تز ار مادیات است، یادآور شد:  تجملات آنچنانی مایه خوشبختی نخواهد شد و  پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) زمینه ساز خوشبختی برای نسل جوان خواهد بود.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه  بخشی از از گرفتاری ها و ناهنجاری های ما در جامعه مرتبط با هیمن تجمل گرایی است، خاطرنشان کرد: از کمیته امداد و مجموعه خیرین که برای تامین این جهیزیه ها مشارکت کرده اند بسیار تقدیر میکنم و به روح پرفتوح امام راحل که سنگ بنای این نهاد را نهادند درود می فرستیم.

 

کد خبر 1153038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha