کشته شدن دو عکاس خبرنگار فلسطینی در خان یونس

ابراهیم و ایمن محمد الغرباوی هنگام پوشش خبری درگیری‌ها در شهر حمد در خان یونس در نوار غزه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، ابراهیم و ایمن محمد الغرباوی، دو عکاس هنگام پوشش خبری درگیری‌ها در شهر حمد در خان یونس در نوار غزه کشته شدند.

پیش از این دفتر رسانه ای غزه، ارتش رژیم صهیونیستی را به کشتار عمدی خبرنگاران با هدف تحریف روایت فلسطینی ها، تلاش برای پنهان کردن حقیقت و ممانعت از ارسال اخبار و اطلاعات به افکار عمومی منطقه و جهان متهم کرده است.

گزارشگران بدون مرز همچنین پیش از این نوار غزه را «قبرستان خبرنگاران» توصیف کرده بود و گفته بود که اسرائیل عمدا کار خبرنگاران را خفه می کند، آنها را می کشد و از روش های مختلفی برای ممانعت از کار آنها استفاده می‌کند تا جلوی افشاگری خبرنگاران را مبنی بر بر آوارگی و محاصره بگیرد و از ورود خبرنگاران به غزه  جلوگیری می‌کند و اقدام به قطع اینترنت می‌کند  و پیام های تهدیدآمیز برای آنها می‌فرستد.

مجمع روزنامه نگاران فلسطینی نیز جمعه از مقامات اسرائیلی خواست به «جنایت ناپدید شدن اجباری علیه خبرنگاران فلسطینی پایان دهند» و این اقدام، تخلفات جنایت علیه بشریت است.

این انجمن در بیانیه‌ای از جنایت ناپدید شدن اجباری تعدادی از روزنامه‌نگاران فلسطینی از جمله روزنامه‌نگار عماد زکریا افرنجی(۵۵ ساله)، روزنامه قدس در غزه خبر دادند.

گفتنی است، این اقدامات نقض آشکار قوانین و توافقات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی است و نقض‌ متعدد علیه اصحاب رسانه است.

کد خبر 1760664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha