باید از فکر زنان در وزارتخانه‌ها استفاده شود

خزعلی گفت: باید از فکر زنان استفاده شود. زنان باید در برنامه‌های وزارت خانه‌ها دخالت داشته باشند. در همین راستا رئیس جمهور زنان را در شوراهای عالی منصوب کرده و در برخی وزارت‌خانه‌ها زنان در منصب‌های مدیریتی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست «دختران منتخب کشور؛ نامزدهای مشاوران جوان دولت مردمی»، در آستانه دهه کرامت با حضور دکتر انسیه خزعلی، در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

بنابر این گزارش، دکتر خزعلی در این نشست که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تاکید بر نقش محوری زنان و دختران در خانواده گفت: رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم پیشرفت بر مسئله خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی زنان تاکید می‌کنند چراکه فراهم کردن هر چه بیشتر شرایط برای پیشرفت زنان اهمیت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاوت‌های میان دختر و پسر، زنان و مردان برای رشد و کمال و تقسیم وظایف است. هر کدام تجلی گر جلوه هایی از صفات خالق هستند و شرایطی منحصر به فرد دارند تا جامعه بتواند از این استعدادها و ظرفیت‌ها در جای خود استفاده کند و برای کمال اجتماع هر کدام را به کار بگیرد.

دکتر خزعلی افزود: غرب می‌خواهد هویت زنانه را از بین ببرد. هویت زنانه یک پشتوانه و گنجینه است که زنان باید آن را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: باید از فکر زنان استفاده شود. زنان باید در برنامه‌های وزارت خانه‌ها دخالت داشته باشند. در همین راستا رئیس جمهور زنان را در شوراهای عالی منصوب کرده و در برخی وزارت‌خانه‌ها زنان در منصب‌های مدیریتی حضور دارند.

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: معاونت زنان بر مبنای اسناد بالادستی یک نهاد ستادی است و در همین راستا وظایفی دارد  وارد کار اجرایی نمی‌شود. ولی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را در اجرا هماهنگ  کند. معاونت زنان ریاست جمهوری وظیفه سیاست گذاری، هماهنگی ، برنامه‌ریزی، رصد و ارزیابی فعالیت‌ها را بر عهده دارد.

وی در ادامه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های معاونت امور زنان ارائه کرد و گفت: معاونت زنان بیشترین مشارکت را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش‌های فرهنگی داشته است، همچنین همکاری‌هایی در اموری که متولی آن هستیم با وزارت بهداشت، وزارت علوم و دیگر دستگاه‌ها داشته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه برخی جزئیات و فعالیت‌ها را تشریح و ابراز کرد: تهیه اطلس‌های آماری، حمایت از زنان سرپرست خانوار و آسیب‌هایی که متوجه زنان است و دیگر موارد از جمله اقدامات است. جذب یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای انجام فعالیت زنان نیز قابل توجه است.

وی افزود: ساختار معاونت در دولت دهم ۱۲۰ پست داشت و دارای قدرت بیشتری بود ولی در دولت قبل ضعیف شد و به ۳۹ پست رسید که در صدد اصلاح ساختار هستیم.

دکتر خزعلی بیان کرد: برنامه‌هایی از جمله ایجاد ظرفیت‌های شغلی برای خانم‌های خانه‌دار، حمایت از کسب و کار خانواده‌ محور با ارائه تسهیلات، تأسیس صندوق حمایت زنان سرپرست خانوار که دولت وام‌های آن را ضمانت می‌کند، تسهیلات مشاغل خانگی، راه‌اندازی بازارچه‌های فروش کالای زنان  سرپرست خانوار،حمایت از زنان زندانی و فرزندان آن‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

کد خبر 1762436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha