تلاش ما ارتقای مهارت‌ها و تحقق حضور زنان در مناصب حکمرانی است

اصلانی با اشاره به رشد چشمگیر زنان در سایه نظام جمهوری اسلامی خصوصا در عرصه های علمی و پژوهشی، اظهار کرد: تلاش ما ارتقای مهارت‌ها و تحقق حضور زنان در مناصب حکمرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه زنان و خانواده خبرگزاری شبستان: نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن، صبح امروز دوشنبه 18دی ماه در محل مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و تنی چند از دیگر مسوولان و همچنین مشاوران امور بانوان در نهادهای مختلف برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «مینو اصلانی» طی سخنانی با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت این ایام گفت: این جشنواره نخستین جشنواره تجلیل از زنان حکمران است، واقعیت آن است که زیر سایه هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری، زنان به جایگاه واقعی خود رسیدند و در جای جای عرصه هایی که فعالیت داشتند توانستند در حیطه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خوش بدرخشند. 

مسوول گروه زن و خانواده مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به رشد چشمگیر زنان در سایه نظام جمهوری اسلامی خصوصا در عرصه های علمی و پژوهشی که در دنیا زبانزد هم شده است، تلاش ما این بود که بتوانیم به ویژه در حوزه های دانشی و پژوهشی در این مدرسه نقش آفرین باشیم. 

وی گفت: بر طبق اسناد بالادستی و بر اساس تاکید و همچنین منویات مقام معظم رهبری نسبت به حضور زنان در سطح جامعه، دیدگاه ما این است که بتوانیم در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در حوزه زنان و خانواده در گستره ارتقای دانش و مهارتهای حکمرانی این قشر فعالیت کنیم. 

اصلانی ادامه داد: فراهم سازی به کارگیری زنان دارای استعداد و توانمندی های حکمرانی در مناصب حکمرانی، کمک به حل چالش ها و مسائل حکمرانی زنان و خانواده، کمک به طراحی ارائه سبک زندگی حکمرانان زن و ارائه گزارش‌های سیاستی متناظر به حل مسئله حکمرانی در حوزه زنان، از محورهای اصلی فعالیت های ما در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در گروه  زنان و خانواده است. 

وی با اشاره به ساختار گروه زنان و خانواده مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی افزود: تاکنون دوره های مختلف اعتبارنامه عالی حکمرانی از سال 1401 برای بانوان مسوول برگزار کرده ایم و این تنها بخشی از فعالیت‌های این مدرسه است. که ذیل آن آزمون دکتری حکمرانی و پذیرش هفت دانشجو محقق شد، همچنین بیش از 30 نشست تخصصی با حضور صاحب نظران داشته ایم.

کد خبر 1743347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha