رشد ۴۲درصدی نقدینگی ثمره مدیریت اقتصادی سیاسیون /افزایش حجم واردات و صادرات

بهادری جهرمی با اشاره به برنامه دولت برای تسهیل روند ازدواج، افزود: در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است و با کسی شوخی ندارد. یعنی هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم عملکرد سازمان مالیاتی در حوزه ای که قانون ضمانت اجرایی را برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن پیش بینی کرده و هم در اصلاح ترازنامه بانک ها نگاهش روشن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی بهادری جهرمی، امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از افزایش حجم صادرات و واردات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تراز تجاری فروردین امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و حتی تراز تجاری هم مثبت شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه دولت برای تسهیل روند ازدواج، افزود: در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است و با کسی شوخی ندارد. یعنی هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم عملکرد سازمان مالیاتی در حوزه ای که قانون ضمانت اجرایی را برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن پیش بینی کرده و هم در اصلاح ترازنامه بانک ها نگاهش روشن است. بنابراین اگر بانک ها برنامه اصلاحی را رعایت نکنند تصمیمات لازم اتخاذ می شود و امیدواریم امسال با جدیت تسهیلات تکلیفی را بهتر پرداخت کنیم.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای چهره‌های سیاسی با توجه به سوابق سیاسی‌شان برای کشور تصمیمات اقتصادی می‌گرفتند که نتیجه عملکرد آنها نرخ رشد ۴۲ درصدی نقدینگی که در ابتدای دولت سیزدهم تحویل شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز همان چهره‌های سیاسی می‌بینند مدیریت اقتصادی دولت سیزدهم موفق شده و توانسته نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهد، طبیعی است برای اینکه عملکردشان با عملکرد مدیران اقتصادی روز مقایسه نشود دست به فضاسازی در رسانه بزنند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است، اظهارامیدواری کرد: با نگاه اقتصادی مشکلات به ارث رسیده نظیر تورم‌های های بالا، رکود اقتصادی بالا، نرخ رشد نقدینگی بالا و نرخ بیکاری بالا که الحمدالله همه در مسیر درمان قرار گرفته با سرعت بیشتری درمان کنیم.

کد خبر 1762315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha