دل‌ها به یاد شهید «راه قدس» گریست

در حالی عاشقان و دوستداران مکتب حاج قاسم در مصلی تهران گردهم می آیند تا چهارمین سالگرد شهادت سردار امنیت و وفا را گرامی بدارند که گلزار شهدای کرمان غرق به خون است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آفتاب در واپسین دقایق ۱۳دی به خون می نشیند و در حالی عاشقان و دوستداران مکتب حاج قاسم در مصلی تهران گردهم می آیند تا چهارمین سالگرد شهادت سردار امنیت و وفا را گرامی بدارند که گلزار شهدای کرمان غرق به خون است.

گفته اند مراسم از اذان مغرب و عشا آغاز می شود اما بسیاری زن و مرد به رسم ادب، زودتر در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافته اند.

محوطه مصلی را پشت سر می گذاریم، و پس از طی چند پله به سالن اصلی می رسیم. زنان و مردانی که زودتر آمده اند، مشغول اقامه نماز مغرب و عشا هستند. برخی هم با پرچم هایی به رنگ سرخ در حال پیوستن به جمعیت نمازگزارند.

 «طریق القدس» و  «شهید القدس» عناوینی است که روی بیرق های سرخ ثبت است و در کنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمده.

کودکان با سربندهای سبز و قرمز آمده اند تا بگویند: « ما ملت امام حسینیم» و راه حاج قاسم را ادامه خواهیم داد تا پیروزی حق علیه باطل چراکه «ما ملت شهادتیم».

 با قرائت کلام الله وحی، مراسم چهارمین گرامیداشت شهید سلیمانی آغاز می شود. مارش سرود ملی که نواخته می شود؛ به احترام می ایستیم و همصدا زمزمه می کنیم «سر زد از افق مهرِ خاوران؛ فروغ دیده‌ حق‌ باوران/بهمن فر ایمان ماست پیامت ای امام استقلال آزادی/ نقش جان ماست شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان/ پاینده مانی و جاودان جمهوری اسلامی ایران».

قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) بر معنویت مراسم می افزاید. اکنون که دل ها آماده مهمانی سردار شهید سلیمانی است، زینب سلیمانی در جایگاه قرار می گیرد و یاد شهدای کرمان را گرامی داشته و شفای عاجل مجروحان را طلب می کند.

تعرض به زائران قبور شهدا جنایتی نابخشودنی 

فرزند برومند سردار شهید سلیمانی به نمایندگی از خانواده این شهید والامقام، حادثه دردناک و خونین در کرمان را محکوم می کند و می گوید: تعرض به مردان، زنان و کودکانی که برای گرامیداشت قهرمان خود به سمت قبور شهدا حرکت می‌کردند، جنایتی نابخشودنی است.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا و امام راحل (ره) خاطرنشان می کند: امسال سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ولادت زهرای مرضیه همزمان شد. کسانی که با روحیه و مشی حاج قاسم آشنا بودند می‌دانند او چقدر دلباخته بانوی دو عالم بود و چگونه در سختی‌ها به ساحت ایشان پناه می‌برد و مدد می‌گرفت.

زینب سلیمانی با بیان اینکه «همین فروپاشی این رژیم درمانده را به ترورهای کور وا می‌دارد»، تصریح می کند: اینک با نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت سرزمینی لبنان و سوریه، دو مجاهد بزرگ یعنی سیدرضی موسوی و صالح العاروری را ظرف مدت اندکی به شهادت می‌رساند. این مهمترین نشانه ضعف این رژیم است اما این خون سبب بالندگی مقاومت می‌شود.

مصلی امام تهران مملو از جمعیت است؛ مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سرباز وطن با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و خانواده شهید، مسئولان کشوری، مقام‌های نظامی، شخصیت‌های جبهه مقاومت ادامه دارد و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.

«سلام فرمانده» تیغ برنده ای بر پیکر دشمن

مجری پشت تریبون قرار می گیرد و از حاضران درخواست می کند تا بایستند و به فرمانده عشق و نایب امام زمان (عج) عرض ادب و احترام کنند.

جمعیت که قیام می کند؛ آوای «سلام فرمانده» تیغ برنده ای می شود بر پیکر دشمن. مصلی امام خمینی (ره) از قلب پایتخت ام القرای جهان اسلام یکصدا فریاد می شود: « ...سلام فرمانده، سلام از این نسل غیور جامانده/ سـلام فرمانده، سیدعلی دهه‌ نودی‌ هاشو فراخوانده...» و اینجا نسلی در کنار دهه نودی ها به فرمانده خود ادای احترام می کند که سال های دفاع از وطن را با همه وجود لمس کرده است و هنوز موشک باران سال های جنگ را به یاد دارد.

عکس های «سرباز وطن» را با غرور بالای سر گرفته و همنوا می خوانند: «...عهد می بندم روزی لازمت بشم، عـهد می بندم حاج قاسمت بشم/ عـهد می بندم مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم/عهد می بندم که می مونم پای کار این نظام/کاشکی مثل حاج قاسم من به چشم تو بیام / هزارو صد و اندی ساله همه عالم دنبال مهدی اند/ غصه سربازو نخور آقا سربازات هزارو چهارصدی اند».

بیرق های مقاومت در آسمان جهاد و عدالت خواهی به پرواز درآمده اند و تو را می برند به دی ماه، دی ماهی که آبستن حادثه هاست و یادآور شجاعت و ایثار فرزندان این آب و خاک است؛ غواصانی که به دل آب زدند و با دستانی بسته اما سرفراز بازگشتند. سردار دل هایی که در نیمه شبی زمستانی شهد شیرین شهادت نوشید، «شهید سیدرضی» همراه و همرزمی جامانده از کربلای ۴ که آرزوی شهادت داشت و در بعدازظهری زمستانی به وصال معشوق می رسد و به فرمانده شهیدش می پیوندد و امروز نیز؛ جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی آسمانی می شوند...اما مقاومت ریشه دوانده و امروز کشورهای منطقه و جهان و ملت ها را در برگرفته و بیرق مقاومت همچنان در آسمان عدالت خواهی در اهتزاز است.

در ادامه مراسم و در میان شعارهای حماسی حاضران، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس پشت تریبون قرار می گیرد و از شکست مدعی بزرگترین ارتش خاورمیانه در برابر جبهه مقاومت می گوید و از نقش حاج قاسم در شکل گیری و تقویت جبهه مقاومت می گوید.

پس از مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اعلام می کنند که رئیس جمهور نیز به جمع مهمانان حاضر در مصلی پیوسته است و جمعیت نیز به گرمی از ایشان استقبال می کنند و با شعار «لبیک یا خامنه ای»، «صل علی محمد (ص)، یاور رهبر آمد» از آیت الله رئیسی دعوت می شود تا سخنرانی کند.

رئیس جمهور که پشت تریبون قرار می گیرد از مکتب حاج قاسم، اهمیت جبهه مقاومت و نابودی اسرائیل سخن می گوید و از شهید سلیمانی به عنوان پرورش یافته مکتب امام و رهبری یاد می کند.

حوالی ۲۱:۳۰ است که سخنرانی رئیس جمهور در میان تکبیر و شعارهای «مرگ بر اسرائیل» حاضران به پایان می رسد. 

اما مگر می شود حادثه تروریستی امروز کرمان را از یاد برد، زائرانی که برای زیارت فرمانده شهیدان می رفتند خود به خیل شهدا پیوستند و «کم شد ز جمع خسته دلان یاران دیگری». چهارمین سالگرد شهادت فرمانده دل ها «حاج قاسم سلیمانی» با قرائت پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پایان می یابد اما مکتب شهید سلیمانی که خود درس آموخته مکتب امام و رهبری و در امتداد عاشوراست، ادامه دارد.

کد خبر 1742491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha