افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری

مرتضوی گفت: حداقل حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار به تصویب رسیده است و در این رابطه تغییر جدیدی نداریم و برای سال آینده تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید صولت مرتضوی امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: تحت هیچ شرایطی سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران حذف نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نمایندگان کارگران موضوعی را مطرح می کردند مبنی بر اینکه شورای عالی کار، جانب کارفرمایان را می گیرد که برای رفع این شبهه بهتر است کار را به مجلس بسپاریم چرا که نمایندگان به دلیل اشراف بیشتر، می توانند نیازهای این قشر را بررسی کنند.

وی توضیح داد: در روز کارگر امسال برخی نمایندگان کارگران از رئیس‌جمهور درخواست کردند که وزیر کار از پیشنهادی که داده است عدول کند و آیت الله رئیسی نیز به من اشاره‌ای کرد که آن را دستور تلقی کردم و موضوع اصلاح ماده ۴۱ قانون کار را از دستور کار خارج کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: حداقل حقوق و دستمزد را در شورای عالی کار تصویب کردیم و تغییری در حداقل حقوق و دستمزد ایجاد نمی‌شود و برای سال آینده تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری طبق قانون خبر داد و افزود: برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز براساس مصوبه شورای عالی کار، احکام اصلاح شد و از این ماه به مرور پرداخت می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات این وزارتخانه برای ایجاد اشتغال گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار کارجو در سامانه تسهیلات اشتغال کشور ثبت‌نام کردند که تعداد قابل‌توجهی از آنان با همین سامانه جذب بازار کار شدند. البته کارخانه‌ها و کارفرمایان نیز در آن سامانه ثبت‌نام کرده اند که متناسب با نیاز آنان نتوانستیم کارگران را هدایت کنیم و کارگران نخواستند که در آن مشاغل حضور پیدا کنند. هدفگذاری برای سال جاری جذب ۴۰۰ هزار کارجو در بازار کار است.

مرتضوی درباره سیاست دولت مبنی بر تداوم طرح کالابرگ گفت: لازم است ارزیابی مقدماتی از عملکرد سه‌ماهه داشته باشیم و گردش کاری را تنظیم کنیم و حتما در مراجع تصمیم‌گیری بررسی شود و آنچه من اطلاع دارم این است که سیاست دولت به طور اجمالی تداوم این طرح است.

کد خبر 1762336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha