جزئیات ساخت مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ دوم ستاد سید حیدرعلی کلانتری با اشاره به اینکه مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران به مساحت ۴ هزار متر مربع است گفت: این مسجد دارای دو سالن همایش به ظرفیت ۲۰۰ نفر است که طی قریب به ۲ سال ساخت شده است.

سرتیپ دوم ستاد سید حیدرعلی کلانتری، معاون آماد و پشتیبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت این مسجد در سال  ۱۳۹۷ در هیئت رییسه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دستور کار قرار گرفت.

معاون آماد و پشتیبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد:  از سال ۱۳۹۷ مکاتبات با مراجع ذی صلاح و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران صورت گرفت و قریب به ۱۴ جلسه، با تیم فنی در معاونت معماری شهرداری تهران برگزار شد و تغییرات لازم در نقشه اولیه مسجد که توسط معاونت مهندسی نیروی هوایی و پدافند غیرعامل نیروی هوایی ارتش طراحی شده بود، انجام شد و در سال ۱۳۹۹ مورد تایید شهرداری و مراجع ذی صلاح در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و در مورخه ۴/۱۲/۱۳۹۹ کلنگ ساخت این مسجد خورده شد.

وی ادامه داد: در ظرف ۲۰ روز گودبرداری ساختمان مسجد با امکانات سازمانی ارتش به وسیله بیل مکانیکی، لودر و بولدوزر و خودروهای سنگین با حجم ۱۵ هزار متر مکعب گودبرداری در این مکان انجام شد.

وی گفت: مساحت مسجد قریب به چهار هزار متر مربع زیربنا و از اسفند ۱۳۹۹ که کلنگ ساخت این مسجد آغاز شد، توانستیم در تیر ماه ۱۴۰۱ ظرف ۱۶ ماه عملیات عمرانی ساخت مسجد را به پایان برسانیم و سپس در طی مدت چهار ماه تجهیزات مورد نیاز مجتمع تهیه و در تاریخ ۱/۸/۱۴۰۱ ساختمان با عظمت مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری کامل رسید..

سرتیپ دوم ستاد کلانتری تصریح کرد: ساختمان مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای یک شبستان به مساحت ۶۵۰ متر مربع، دو سالن همایش با ظرفیت هر سالن ۲۰۰ نفر طراحی شده است که برای برگزاری دوره های بصیرت در دو بخش آقایان و بانوان به صورت مجزا پیش بینی شده است.

وی گفت: این مسجد جامع داری سالن پذیرایی با ظرفیت ۳۵۰ نفر است و همچنین آشپزخانه ای با ظرفیت پخت ۱۵۰۰ پرس غذا و همچنین درمانگاهی شبانه روزی که البته در حال حاضر در ساعات اداری خدمات بهداشتی و درمانی را ارایه می کند و در آینده ای نزدیک به شکل شبانه روزی خواهد بود. در حال حاضر بخشی از مراسمات ارتش و نیروهای مسلح در این مسجد جامع برگزار می شود.

کد خبر 1728742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha