غالب مستاجرین موقوفات بهشهر شامل معافیت پذیره اولیه می شوند/ مازندران پیشرو در اخذ مجوز معافیت پذیره اولیه اوقاف

نعمت الهی گفت: حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای بهشهر فراهم شده و غالب مستاجرین موقوفات بهشهر شامل معافیت پذیره اولیه می شوند.

مهدی نعمت اللهی_ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: تلاش برای پرداخت دیون شرعی وظیفه ای است که برعهده داریم و باید در پرداخت معوقات اوقاف تلاش شود.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی از املاک موقوفه ای در اختیار مردم است وبسیاری از اراضی و املاک روستا و شهر بهشهر موقوفه هستند، یکی از مشکلات مردم در این زمینه پرداخت پذیره است، با تلاش انجام شده، پذیره اولیه در اراضی موقوفه‌مازندران به مدت یکسال معاف شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر یادآور شد: با توجه به بروز برخی مشکلات در پرداخت پذیره های  اولیه برای مردم، در کمیسیون املاک استان مصوب شد تا پذیره هایی که در بحث انعقاد قرارداد برای بازپرداخت حقوق موقوفات مشکلاتی دارند، معاف شوند.

وی افزود: مازندران پیشرو در اخذ مجوز معافیت پذیره اولیه اوقاف است و  پذیره هایی که در بحث انعقاد قرارداد برای بازپرداخت حقوق موقوفات با مشکلاتی روبرو هستند، از این معافیت برخوردار می شوند.
نعمت الهی با بیان اینکه این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده است، از مردم شهرستان بهشهر خواست هرچه سریعتر برای سند دار کردن املاک خود از این معافیت استفاده کنند. وی افزود: با معافیت پذیره اولیه، تنها چیزی که از مردم دریافت می شود اجاره است و پذیره های اولیه، انتقال و تجمیعی معاف شده است.
رئیس  اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: بهشهر داری ۸۴۰ موقوفه می‌باشد که ۳۹۶ مورد آن انتفاعی شامل مساجد و تکایا و حسینیه‌ها و قبرستان‌ها و... و ۴۴۴ موقوفه نیز منفعتی با کاربری‌های زراعی، تجاری، مسکونی، اداری، خدماتی، بهداشتی و ... است.
نعمت الهی خاطر نشان کرد: غالب مستاجرین موقوفات به ویژه ساکنین روستاهای وقفی مانند کلاک و التپه و بخشی از اراضی سفیدچاه و کیاسر، لرما و ... که متصرف اراضی موقوفات هستند می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شده و مشمول معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر یادآور شد: پرداخت دیون شرعی موقوفات با حداقل‌ پرداختی و معافیت پذیره اولیه در شرایط فعلی فراهم شده و باید در این راستا شهروندان و مردم‌پیش قدم شوند.

کد خبر 1762312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha