شیوه حفظ کل قرآن به سبک نوجوان گیلانی

مهنا قنبری دانش آموز ۱۴ ساله رشتی حفظ آیات را از سن ۴ سالگی آغاز کرد و توانست در هشتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان رتبه نخست حفظ قرآن را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان گیلان، سمیه بشارتی؛ ماه مبارک رمضان, ماه انس با قرآن, ماه بهار قرآن, و ماه شناخت و بهره برداری فکری و عملی از این کتاب آسمانی است.

قرآن, روح ماه رمضان است که در کالبد آن دمیده شده, و ارزش و عظمت آن را چند برابر کرده است. قرآن, قلب ماه رمضان است, قرآن بهار دل ها, و ماه رمضان, بهار قرآن است.

گیلان دارای نوابغ و حافظان قرآن در سنین مختلف است، مهنا قنبری دانش آموز نمونه پایه نهم تحصیلی یکی از حافظان قرآن در رشت است که موفق شده در هشتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان سال ۱۴۰۲ رتبه‌ اول حفظ قرآن کریم را کسب کند، به مناسبت ماه مبارک رمضان به سراغ این دانش آموز ۱۴ ساله رفتیم و گفتگوی ویژه ای در زمینه حفظ قرآن و اثر آن در زندگی انجام داده ایم که باهم می خوانیم:

پدر و مادرم مشوق اصلی ایم دراین راه نورانی بودند 

مهنا قنبری با بیان اینکه ازسن ۴ سالگی حفظ آیات و احادیث قرآنی را شروع کردم گفت: از سن ۷سالگی به طور جدی و تخصصی در کلاس های اساتید فلاح پور شرکت کرده و حفظ قرآن را با روش وحیانی اقرا و القا آغاز کردم.

حافظ کل قرآن اذعان کرد: به لطف خدا در سن ۱۰ سالگی در ۲۹مرداد سال ۹۸در روز عید غدیر خم موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

شیوه حفظ کل قرآن به سبک نوجوان گیلانی

وی تصریح کرد: مشوق اصلی من در این راه نورانی پدر و مادر و خانواده ام بودند که با حمایت ها و تشویق های خود موجب افزایش انگیزه و امیدواری من در این زمینه شدند.

قنبری اضافه کرد: در این مدت در مسابقات مختلفی شرکت کرده و در تمامی آنها حائز رتبه ی برتر شدم.

وی به مهمترین مسابقات که شرکت کرد اشاره و خاطر نشان کرد: رتبه اول حفظ کل قران کریم در هشتمین دوره ی مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام درسال ۱۴۰۲، رتبه نخست حفظ کل قرآن کریم در مسابقات سراسری و ملی مشکات سال ۱۴۰۲، رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در مسابقات کشوری قرآن و عترت بسیج سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۰، رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در مسابقات دانش آموزی کشور سال ۱۴۰۱، رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی (ع) سال ۱۴۰۱، رتبه سوم حفظ کل قرآن کریم در مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی (ع) سال ۱۴۰۲شدم.

شیوه حفظ کل قرآن به سبک نوجوان گیلانی

وی ادامه داد : همچنین رتبه سوم قرائت ترتیل در مسابقات کشوری قرآن و عترت بسیج سال ۱۴۰۱ و عنوان ستاره مسابقات حفظ کل قرآن در مسابقات دارالقران امام علی (ع) سال ۱۴۰۰ و رتبه سوم حفظ ۲۰ جز قرآن کریم در مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی (ع) سال ۱۳۹۸ شدم.

قنبری اظهار داشت: همچنین در زمینه ی معانی و مفاهیم قرآن کریم هم فعالیت داشتم و دارای مدرک تخصصی درجه ۳ حفظ و مفاهیم قرآن کریم هستم.

وی با تاکید بر اینکه انس با قرآن در بسیاری از مشکلات زندگی آرامش بخش است گفت: جوانان را با قرآن این‌کتاب آسمانی بیش از پیش آشنا کنید.‌

متاسفانه قرآن که کتاب دلهاست ازکانون خانواده ها دور شده است

حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه اکنون ۱۴ ساله و کلاس نهم حافظ کل قرآن کریم هستم، افزود: متاسفانه به دلیل عدم توجه و آگاهی برخی مسئولین، روز به روز مهجوریت قرآن بیشتر شده و قرآن که کتاب دل ها و روشنی بخش جان است از کانون خانواده ها دور تر شده است.

قنبری از مسئولین درخواستی داشت و اضافه کرد: از مسئولین محترم تقاضا دارم که نسبت به اساتید، خادمان و نخبگان قرآنی توجه ویژه ای داشته باشند تا فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه به جایگاه واقعی و حقیقی خود برسد.
وی با توجه به آیه ی شریفه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» به همه ی هم سن و سال های خود توصیه کرد و اظهار داشت: با خواندن و تدبر در قرآن، یاد خداوند را که همواره موجب آرامش قلب هاست زنده نگه دارند و همینطور از آموزه های این کتاب الهی در زندگی خود استفاده کنند.

جایزه بستنی از اساتید جذابیت خاصی داشت

قنبری با اشاره به اینکه خاطرات زیادی از شرکت در کلاس های قرآنی دارم خاطر نشان ساخت: یکی از این خاطرات، برگزاری رقابت های دوستانه در هر جلسه است که موجب پیشرفت و انگیزه ی بیشتر ما می شود و در پایان دریافت جایزه ی هزینه ی بستنی از استاد شیرینی و جذابیت خاصی را به همراه داشت.

شیوه حفظ کل قرآن به سبک نوجوان گیلانی

وی اظهار داشت: شرکت در هر مسابقه ی قرآنی نیز برایم خاطرات زیادی را رقم زده است، ارتباط و گفت و گو با نخبگان قرآنی کشور های جهان و شهر های مختلف ایران و دوستی با آنان از بهترین خاطرات من در این مدت است.

قنبری تصریح کرد: در پایان از اساتید بزرگوارم اساتید فلاح پور و همه کسانی که زحمات بسیاری در این راه برای من کشیدند تشکر و قدردانی می کنم.

کد خبر 1756524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    عالی بود لطفا شماره استادفلاح پور را می خواستم.
  • بتول فضیلت جو IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    احسنت خداوند حفظش کند. و پرتوان‌تر برای جهان اسلام باشد.