آمادگی ستاد انتخابات خراسان جنوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات

قناعت با بیان اینکه هیچ مشکل امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در برگزاری دور اول انتخابات خراسان جنوبی وجود نداشت، گفت: استان برای برگزاری مرحله دوم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۸ اردیبهشت) در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در دور اول دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در استان برگزار شد منتخبان مردم در سه حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه»، «قاینات و زیرکوه» و حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» مشخص شدند ولی انتخابات در حوزه «بیرجند، خوسف و درمیان» به دور دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، گفت: حساسیت و دقت در دور دوم انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه بیشتر خواهد بود با توجه به اینکه در مرکز استان است و همچنین دو نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید باید تنور انتخابات در این مرحله هم گرم و مناظرات پرشور و نقادی باشد، ادامه داد: اما باید در خصوص چالش‌های احتمالی نامطلوب دقت لازم صورت گیرد.

قناعت از دستگاه‌های اجرایی خواست همانند مرحله اول پای کار بیایند تا در فضای بسیار خوب رقابتی، با امنیت و پیش‌بینی تمام تمهیدات دور دوم انتخابات مجلس در استان برگزار شود.

به گفته وی؛ در این دوره از انتخابات در اعضای شعب اخذ رأی امکان ریزش وجود دارد که حتما باید پیش‌بینی لازم برای تامین نیرو جایگزین در شعب مدنظر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وقوع بارش‌های رگباری و وقوع سیل در برخی شهرستان‌ها و خسارت به جاده‌ها، متذکر شد: باید در این مناطق زیرساخت‌های لازم و ایمن ایجاد شود تا مردم در روز رأی‌گیری دچار مشکل نشوند.

قناعت بر بازبینی دستگاه‌های احراز هویت پیش‌بینی لازم برای ذخیره‌سازی این دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: در دور دوم انتخابات مجلس همان رقابت و حساسیت دور اول انتخابات وجود دارد و متولیان به راحتی از کنار آن نگذرند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی وضعیت هواشناسی استان در روز انتخابات گرفته شود تا اگر مشکلی احتمال سردی و برود هوا در استان وجود داشته باشد، پیش‌بینی‌های لازم از قبل همانند دور اول انتخابات صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از جراید، رسانه‌ها و صدا وسیما خواست تا بهتر از گذشته پای کار باشند و تنور انتخابات را گرم کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

قناعت بیان کرد: با توجه به اینکه در دور دوم انتخابات سه چهارم استان درگیر انتخابات است، انتظار می‌رود از همان ساعت هشت صبح روز انتخابات، شعب اخذ رأی سریعتر آنلاین و فعال باشند.

به گفته وی؛ افزایش سطح تعاملات و کار تیمی بین متولیان برگزاری دور دوم انتخابات حائز اهمیت است و باید سطح تعاملات بسیار بالا باشد و متولیان و مجریان منتظر برگزاری جلسات برای رفع مشکلات نمانند بلکه به صورت موردی و تلفنی مشکلات را پیگیری و حل کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارزیابی ستاد انتخابات ۳۱ استان کشور در آیتم‌های مختلف توسط وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات، خراسان جنوبی در کنار مشارکت حداکثری مردم در این زمینه هم در سطح کشور پیشگام باشد.

قناعت با تأکید بر اینکه هیچ نوع موضوع و مشکل امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در برگزاری دور اول انتخابات خراسان جنوبی وجود نداشت، افزود: امیدواریم که دور دوم انتخابات هم متولیان امنیتی و اطلاعاتی با جدیت پای کار باشند تا با آمادگی کامل شاهد برگزاری انتخاب بدون هیچ مشکل امنیتی و در سلامت کامل باشیم.

کد خبر 1760568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha