کتاب بر قله های افتخار در خراسان جنوبی رونمایی می شود

بصیری پور با بیان اینکه تعداد ۶۲ عنوان برنامه در رده‌های مختلف بسیج ویژه دهه کرامت تدارک دیده شده است، گفت: کتاب بر قله های افتخار با هدف معرفی زنان شاخص استان آماده شده است که به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فاطمه بصیری‌پور امروز (۲۰ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مباحث مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بحث ترسیم و برجسته کردن نقش زن مسلمان از دیدگاه اسلام است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) تجلی حقیقی شخصیت زن با هویت اسلامی است، افزود: معرفی کردن الگوهای برتر مسلمان و پرداختن به شخصیت والای حضرت معصومه (س) به عنوان یک الگو و اسوه کامل از شخصیت یک زن و دختر مسلمان که درجه والای علمی، نجابت، کرامت و ولایت مداری برخوردار هستند ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه این بانوی مسلمان می‌تواند نه تنها برای دختران و زنان ایرانی بلکه برای تمام جهانیان اسوه و الگو باشد، ادامه داد: مقام معظم رهبری، واژه الگوی سوم زن را تبیین کردند که وظیفه ما است به معرفی شخصیت های بانوان بزرگ اسلام همچون حضرت معصومه(س) بپردازیم.

بصیری پور با بیان اینکه در دهه کرامت برنامه‌هایی بر اساس نیاز زیست بوم‌استان و شعار تمدن سازی سبک زندگی فاطمی تدارک دیده شده است، ادامه داد: پرداختن به موضوع عفاف و حجاب، جمعیت و مباحث خانواده و آسیب های اجتماعی متوجه زنان و تولید محتوا در بستر فضای مجازی را در دستور کار داریم.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در ادامه گفت: تمامی برنامه ها را در قالب رویداد فرهنگی هنری «بشری» تعریف کرده ایم و متشکل از چندین برنامه از جنس دخترانه در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... است که امیدواریم موثر باشد و با هدف تکریم و تقویت الگوی زن‌مسلمان و سیره حضرت معصومه(س) اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چند موضوع ذیل رویداد «بشری» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، افزود: برای اولین بار در دهه کرامت به دنبال شناخت هنرمندان و پرورش استعدادها با هدف تولید محتوای فاخر در استان هستیم و اگر تلفیق هنر و اندیشه باشد قطعا محتوا بهتر منتقل خواهد شد.

بصیری پور بیان کرد: جشنواره فرهنگی هنری «ریحانه» در زمینه ایجاد خلاقیت و نبوغ دختران در چند قالب هنری از جمله پوستر، خوشنویسی، گرافیگ متحرک، هنرهای بومی و صنایع دستی، نقاشی، داستان های کوتاه و پادکست به منظور پرداختن به ویژگی های حضرت معصومه(س) و بحث عفاف و حجاب برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در ادامه گفت: تمام شهرستان‌ها در سه سطح سنی زیر ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا می توانند در این جشنواره شرکت کنند و اختتامیه این جشنواره در هفته عفاف و حجاب در قالب یک نمایشگاه برپا و برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۲ عنوان برنامه در رده‌های مختلف بسیج تدارک دیده شده است، افزود: اجتماع «بنات المقاومه» و دختران حاج قاسم با هدف نهادینه کردن تفکر انقلابی و ارزشی در میادین و پارک ها برگزار خواهد شد.


بصیری پور در ادامه عنوان داشت: تعداد ۱۱ جشن بانوی دهه کرامت در همه شهرستان‌ها با بهره‌گیری از همه ظرفیت دستگاهای اجرایی برگزار خواهد شد و اجرای مسابقات ورزشی جام شقایق های مقاوم و بحث چتر مهربانی در قالب سرکشی از مراکز نگهداری بی سرپرست و افراد آسیب دیده پیش بینی شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ادامه داد: برپایی پاتوق های دخترانه با هدف گفتمان سازی فرامین امامین انقلاب و پاسخ به شبهات در شهرستان‌های مختلف و محافل انس با قرآن و جشنواره های غذا و صنایع دستی و اجتماع «قرار ریحانه ها» طی دهه کرامت را خواهیم داشت و زنان محجبه در تمامی بخش‌ها را تجلیل و تکریم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دو شهرستان طبس و نهبندان پیاده روی خانوادگی برنامه ریزی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های دیگر در آستانه دهه کرامت با حضور ۸۵ نفر از مربیان مهدهای کودک طرح صیانت ویژه کودکان از آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه برای دختران کودک را آغاز کردیم و تا پایان سال جاری در ۸۵ نقطه اجرا خواهد شد.

بصیری پور عنوان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی کارگاه‌های مختلف با هدف سیاست‌های جمعیتی، فعالیت ۱۷۰ گروه جهادی در بحث توزیع بسته‌های معیشتی و رسیدگی به افراد بی سرپرست و بد سرپرست در دستور کار است و برگزاری جشن های خانگی و اکران فیلم بچه زرنگ و اخت الرضا در سطح شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: در راستای اجرای این طرح علاوه بر رسیدگی و حمایت در بحث درمان به مباحث عزت نفس و مهارت های ارتباطی و ... با کلیدواژه «حلما» دنبال خواهیم کرد.

وی بیان داشت: دانش بنیان کردن محصولات و پوشاک ایرانی اسلامی با عنوان طرح «ثمین» در اسفندماه سال قبل با رونمایی از این طرح انجام‌شد و ظرفیت‌های مختلفی به این طرح پیوسته و در احیای ارزش‌های اسلامی و عرضه پوشاک اسلامی داشته باشیم و امیدواریم امسال این طرح به احیای ارزش های اسلامی کمک کند.

بصیری پور ادامه داد: رویکردهای کلی در حوزه تعالی زن و خانواده، بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانواده و اشتغالزایی زنان در دستور کار داریم و در سال قبل حدود ۹۰۰ نفر از بانوان کارآفرین با همکاری بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کردند.

وی به رونمایی از کتاب «بر قله های افتخار» اشاره کرد و گفت: جلد اول این کتاب با معرفی ۷۰ زن شاخص استان آماده شده است و به زودی رونمایی می‌شود و بحث برجسته سازی شهدای زن استان را در دستور کار داریم.
 

کد خبر 1762465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha