رویکرد مهم بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است

فرمانده سپاه دورود با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه های مختلف و خدمت‌رسانی به مردم گفت: مهم‌ترین رویکرد بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است.

سرهنگ سیاوش رستمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه های مختلف همچون اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، محرومیت زدایی، آموزش، اقتصاد و...اظهارداشت: استفاده از ظرفیت خیرین و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، شناسایی نیازمندان واقعی، جهت گیری و اقدام در جهت رفع محرومیت در سطح استان از مهم ترین رویکردهای بسیج سازندگی است.

وی به اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ برای ۵۰۰ نفر با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی اشتغال ایجاد شده است.


رستمی با بیان اینکه در زمینه اشتغال کارگاهی و مشاغل خانگی طی سال ۱۴۰۲ برای ۶۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، ادامه داد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.


وی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۶۵ صندوق قرض الحسنه مردم یاردر شهرستان دورود راه اندازی شده است، گفت: راه اندازی ۹تعاونی تولیدی وتوزیعی و پرداخت ۲۸میلیارد و۲۴۰میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به ۴۰۰نفر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به مردم است.


سرهنگ رستمی خاطرنشان کرد: آموزش اشتغال به ۵۰۰نفر با همکاری فنی حرفه ای و جهاد کشاورزیاز دیگر فعالیت های بسیج در استان لرستان است.


فرمانده سپاه شهرستان دورود با اشاره به فعالیت‌های مربوط به قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی، افزود: طی سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۰۳ گروه جهادی در عرصه های سازندگی ومحرومیت زدایی، عمرانی، بهداشت ودرمان، فرهنگی، و... و. خدمت رسانی داشته اند.


وی بیان کرد: در دست ساخت بودن ۸ واحد مسکن محرومین، ترمیم و بازسازی ۱۵ واحد مسکن محرومین و در دست ساخت بودن چهار کانال آب‌بر برای چهار روستا از شاخص فعالیت های مربوط به قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی در شهرستان دورود است.


سرهنگ رستمی ادامه داد: ساخت مخزن آب ۲۰۰۰ متر مکعبی که بخش عمده‌ای از مشکل آب شرب روستاهای سیاهکله چغابدار و باباخانی را حل می‌کند از دیگر فعالیت های مربوط به قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی در شهرستان دورود است.

وی ادامه داد: لوله کشی و ساخت مخزن آب روستای عربان و ترمیم و بازسازی ۶ مسجد با همکاری گروه‌های جهادی از دیگر فعالیت های این قرارگاه است.


توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان دورود

فرمانده سپاه دورود با اشاره به دیگر خدمات بسیج سازندگی ادامه داد: اهدا ۷۹ سری جهیزیه کامل به زوج‌های جوان، اهدای ۳۰ کمک جهیزیه توسط گروه‌های جهادی، توزیع ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه و تهیه ۴۰۰ بسته لوازم التحریر و توزیع در مدارس مناطق کمتر برخوردار از جمله خدمات بسیج سازندگی در شهرستان دورود است.

سرهنگ رستمی با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در مناسبت های ملی و مذهبی، افزود: برپایی ۸ موکب در اربعین حسینی و طبخ بیش از ۱۵ هزار غذای گرم و توزیع بین زائران با همکاری حوزه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی، برپایی ۱۵ موکب در اعیاد غدیر و قربان و طبخ و توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم با همکاری گروه‌های جهادی از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی است.

وی به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه چالان چولان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار نفر در این بیمارستان صحرایی ویزیت شدند و همکاری بسیج جامعه پزشکی از جمله خدمات بسیج جامعه پزشکی در حوزه درمانی است.

فرمانده سپاه شهرستان دورود اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در حوزه مردم یاری و خدمت رسانی به مردم اقدامات خوبی در سطح شهرستان دورود صورت گرفته است.

کد خبر 1762405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha