حمله به مسلمانان و ممانعت از رای دادن آنها در ایالت اوتار پرادش هند

نیروهای پلیس به مسلمانان در ایالت پرادش هند حمله کرده و مانع از رای دادن آنان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، کاربران شبکه‌های اجتماعی در هند فیلم‌های ویدیویی را منتشر کردند که در آن پلیس به مسلمانان در مراکز رای گیری حمله می‌کند و برای مشارکت آنان در رای دادن در انتخابات عمومی محدویت اعمال می‌کند.

فیلم‌های ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهد که مسلمانان با ممانعت از رای دادن یا آزار به بهانه جعلی بودن کارت هایشان به ویژه در مناطق سامبال و بادایون که تعداد زیادی از مسلمانان در آن حضور دارند، رو به رو شده‌اند.

در فیلم‌های ویدیویی آثار ضرب و شتم بر روی بدن مسلمانانی که برای شرکت در انتخابات به مرحله سوم رفته بودند، دیده می‌شود.

نیروهای پلیس از رای دادن بسیاری از رای دهندگان بهویژه زنان جلوگیری کرده و اداره محلی کارت‌های شناسایی آنها با وجود اصل بودن، جعلی توصیف کرد.

درگیری بین پلیس و نامزد حزب ساماجوادی در ولسوالی سامبال رخ داد که در آن نامزد ضیاء الرحمان برق گفت که پلیس لیست های رای دهندگان را از مراکز خرده فروشی گرفته تا میزان مشارکت رای دهندگان را کاهش دهد.

همزمان روستای اواری شاهد مداخله پلیس و حمله با باتوم به رای دهندگان بود که تعدادی از آن‌ها قبل از اخراج از حوزه های رای دهی زخمی شدند و مراکز رای گیری نیز مورد تهدید قرار گرفتند.

در توییتر نیز نارضایتی رای دهندگان مسلمان در حوزه‌های انتخاباتی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، انتخابات هند در ۲۸ ایالت و ۸ منطقه در ۷ مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن از ۱۹ آوریل سال گذشته آغاز شده است و آخرین مرحله آن در ۱۹ می سال جاری برگزار می‌شود. شروع شمارش آرا پس از پایان مراحل رای گیری انجام می‌شود.

حدود ۹۰۰ میلیون رای دهنده در این انتخابات که بزرگ‌ترین انتخابات جهان محسوب می‌شود، شرکت می‌کنند تا ۵۴۳ نماینده را با رای مستقیم انتخاب کنند.

انتخابات پارلمانی هند از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا رای نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر کشور در مدت ۴۴ روز ادامه دارد.

کد خبر 1762329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha