توضیحات معاون امور زنان رئیس‌جمهور درباره گواهینامه موتورسواری بانوان

خزعلی گفت: بر اساس تقاضاهایی که در مسئله گواهینامه موتورسواری بانوان رسیده بود، گفتیم پیگیر موضوع می شویم که ببینیم این مسئله زمینه قانونی دارد یا خیر. اگر زمینه و یا مانع قانونی داشته باشد طبیعتا انجام نمی شود.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در پاسخ به پرسشی درباره سخنان ایشان درباره صدور گواهینامه موتورسواری برای بانوان گفت: ما این موضوع را مطرح نکردیم، بلکه خبرنگار از ما پرسید. همچنین مراجعاتی در مورد بیمه خانم های موتور سوار داشتیم و برخی از خانم ها پیک موتوری سوالاتی در مورد بیمه شدنشان داشتند. ما نیز در جلسه هیات دولت هنگام طرح لایحه ای در ارتباط با بیمه موتورسواران درخواست این بانوان را مطرح کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما وظیفه داریم درخواست هایی که می رسد را هر چند اولویت و دغدغه اصلی نباشد را مطرح کنیم. وظیفه داریم دغدغه بانوان حتی تعداد کم آن ها را بررسی کنیم. از این رو این درخواست را مطرح کردیم و همانگونه که در مصاحبه گفته بودم پاسخ داده شد، این مسئله مشکل قانونی دارد و تا زمانی که گواهینامه موتور سواری برای بانوان حل نشود نمی توانیم مسئله بیمه را تامین کنیم.

خزعلی اظهار کرد: براساس درخواست خبرنگار، گفتیم این موضوع باید از طریق قانونی پیگیر شود و به معنی این نیست که این مسئله تصویب می شود. گاهی موضوعی را از طریق قانونی بررسی می کنیم و ممکن است با مانع قانونی و یا مسئله شرعی یا بومی مواجه شویم و هر کدام از این موانع اجازه ندهد مسئله مصوب شود.

وی گفت: بر اساس تقاضاهایی که در مسئله گواهینامه موتورسواری بانوان رسیده بود، گفتیم پیگیر موضوع می شویم که ببینیم این مسئله زمینه قانونی دارد یا خیر. اگر زمینه و یا مانع قانونی داشته باشد طبیعتا انجام نمی شود. ما به عنوان مرجع پاسخگوی زنان هرگونه تقاضایی را پیگیری می‌کنیم و این وظیفه قانونی ماست، اما اینکه به نتیجه برسد هیچ وعده‌ای ندادیم و طبیعتاً هر درخواستی باید با محمل شرعی و قانونی آن مورد بررسی قرار گیرد.

خزعلی در پاسخ به این پرسشی درباره این که آیا برخی مشاغل مانند پیک موتوری برای زنان مناسب است؟ اظهار کرد: خیر. ما معتقدیم برخی از مشاغل با شرایط و حریم‌های خاص زنان سازگاری ندارد و مواردی که ذکر شد به عنوان تایید این مطلب نیست، بلکه افرادی از پیک موتوری مراجعه کرده بودند و ما پاسخ دادیم. اکنون بحمدالله بسیاری از مواقع این حریم ها حفظ می‌شود و مشاغلی مانند پاکبانی یا مشاغل سنگین به دوش بانوان گذاشته نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1746047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha