واکنش شخصیت‌های سیاسی به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

 در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور مردم و شخصیت‌های سیاسی از هر جناح و گرایش فکری نسبت به این حادثه ابراز تأسف کرده و سلامتی او و هیأت همراه را در شب میلاد امام مهربانی‌ها از درگاه خداوند متعال طلب کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، عصر یک‌شنبه و در شرایطی که ملت ایران خود را برای برگزاری جشن میلاد امام مهربانی‌ها، حضرت ثامن‌الحجج (ع) آماده می‌کرد، خبر ناگوار و تکان دهنده همه را در بهت و حیرت فرو برد: بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور که برای بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی به‌ویژه افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود، دچار سانحه شد.

شرایط نامساعد جوی و صعب‌العبور بودن منطقه‌ای که حادثه در آن رخ داده، کار جستجو و امدادرسانی را با دشواری مواجه کرده و تا ساعت نگارش این گزارش هنوز هیچ خبر قطعی و موثقی از چند و چون حادثه و وضعیت رئیس‌جمهور و همراهان وی از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در دست نیست.

از زمان انتشار این خبر همه مردم در سراسر کشور به‌ویژه زائران حرمین مقدس اهل بیت (ع) در مشهد مقدس و قم دست به دعا برداشته و در شب میلاد امام رضا (ع) سلامتی رئیس جمهور و همراهانش را از خداوند متعال مسألت کردند.

نگرانی از وضعیت رئیس جمهور و هیأت همراه و آرزوی سلامتی ایشان فصل مشترک مطالبه مردم و شخصیت‌ها از گروه‌ها و گرایش‌های متفاوت سیاسی در این شب عید بود. چهره‌های مختلف سیاسی نگرانی نسبت به وضعیت رئیس جمهور را نشانه محبوبیت وی نزد همه اقشار جامعه توصیف کرده و اظهار داشتند سلوک مردمی آیت‌الله رئیسی، او را نزد مردم و حتی آن‌ها که به برخی عملکردهای دولت انتقاد دارند محبوب کرده است.

مقامات دیگر کشورها و شخصیت‌های بین‌المللی نیز با اظهار همدردی و تأسف نسبت به وقوع این حادثه برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی ابراز امیدواری کردند.

 امیدوارم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند

در صدر همه شخصیت‌ها رهبر معظم انقلاب بودند که یک‌شنبه شب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده برای رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند و همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشتند: امیدواریم خداوند متعال نعمت خدمت‌گزاری رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را از کشور سلب نکند اما مردم عزیز مطمئن باشند مسئولین با جدیت چند برابری مشغول کارهای خود هستند و ما هم توصیه‌هایی را که لازم بوده، به آنها کرده‌ایم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ملت ایران توصیه کردند نگران و دلواپس نباشند، چراکه هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

ایشان افزودند: ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و امنیت مرزها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کردند رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان به آغوش ملت بازگردند و کارها به بهترین وجه انجام گیرد.

 مردم قلباً رئیسی را دوست دارند؛ رقبای سیاسی هم منش مردمی او را می‌پسندند

علی مطهری نیز با بیان اینکه دعاهای مردم نشان‌دهنده محبوبیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور است، گفت: شخصیت آقای رئیسی به گونه‌ای است که مردم او را دوست دارند، تواضع و محبتی که به مردم دارد باعث شده در دل مردم جای گیرد.

نایب‌رئیس مجلس دهم افزود: آیت‌الله رئیسی روحیه همدلی و وحدت را در جامعه ایجاد کرد به گونه‌ای که رقبای سیاسی هم رفتار، منش و نوع برخورد او با مردم را می‌پسندند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور گفت: مردم قلبا آیت‌الله رئیسی را دوست دارند و همه از سانحه‌ای که پیش آمد ناراحت شدند. همه آرزوی سلامتی برای ایشان را دارند و امیدواریم که هر چه زودتر خبرهای خوبی از سلامتی رئیس‌جمهور منتشر شود. 

رئیسی منتخب ملت است/ سلامتی او آرزوی همه ماست

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز سانحه پیش آمده برای بالگرد رئیس جمهور و هیأت همراه را حادثه‌ای غم‌انگیز و دردناک توصیف کرد و اظهار داشت: ما هم مانند همه فعالان سیاسی و دلبستگان کشور امیدواریم از سلامتی آقای رییس‌جمهور خبری حاصل کنیم.

این فعال سیاسی با تأکید بر همدلی همه گروه‌های سیاسی در این رویداد، افزود: همه گروه‌های سیاسی کشور در برابر چنین حوادثی همدلی و همراهی دارند؛ چرا که دوست دارند کشورشان در نقطه آرامی باشد و مسئولان عالی و در صدر مجموعه مدیران کشور، رئیس جمهوری که از مردم رأی گرفته، در صحت و سلامت به مردم خدمت کنند.

وی تصریح کرد: منهای جنبه‌های عاطفی که همه ایرانیان در حوادث تلخ دارند و نسبت به سرنوشت شهروندان دغدغه‌مند هستند، همه گروه‌های سیاسی به‌خصوص اصلاح‌طلبان این حادثه را با نگرانی دنبال می‌کنند و امیدوارند خبرهای خوبی برسد و رئیس جمهور به سلامتی بازگردند و این حادثه از سر کشور به خیر بگذرد.

قطب‌نمای زندگی آیت‌الله رئیسی همواره به سمت خدا و خدمت به مردم بوده است

مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: همه کسانی که آیت‌الله رئیسی را می شناسند به خوبی می دانند که عقربه قطب‌نمای زندگی ایشان به سمت خداوند تبارک و تعالی بوده است و دغدغه مردم را داشته‌اند و ان شاالله به سلامت برمی گردند.

حسین شریعتمداری با بیان اینکه، این اتفاق، اتفاق سختی است، اضافه کرد: خبر این سانحه که به مردم رسید همه دست ها به دعا بلند شده و اشک ها به گونه ها دوید و در همان حال شاهد بودیم که ندای ملکوتی «امن یجیب» و دعای توسل مردم در فضای کشور پیچید. 

 نگرانی‌ها از سانحه بالگرد از محبوبیت رئیسی نزد مردم رونمایی کرد

محمدعلی وکیلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه به لحاظ تاریخی همواره در هنگامه حوادث قدر فرصت‌ها را می‌دانیم، گفت: مشی و مشرب آیت‌الله رئیسی و ویژگی این حادثه که رییس جمهور با یک هلیکوپتر ساده برای اقدامی ملی خطر کرده است، احساسات و عواطف مردم را بر انگیخته است، مظلومیت در این حادثه نمایان است و جهان در شوک و بهت این حادثه فرو رفته است که نشان دهنده جایگاه جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

وکیلی با تأکید بر اینکه چرایی و چگونگی این حادثه موجب تقویت انسجام ملی است، تصریح کرد: اظهار نظرهای گرایشات سیاسی مختلف نشان دهنده بلوغ ملی است که در هنگامه حوادث مرزها را کنار گذاشته و رنگ‌منافع ملی به خود می گیرند.

وی با اشاره به این‌که بی آلایشی آیت‌الله رئیسی که تجلی آن در این حادثه مظلومانه است، برآیند شخصیت رییس جمهور است، گفت: صداقت، بی آلایشی آیت‌الله رئیسی در تعامل با مردم و خطر پذیری برای ورود به حل مشکلات در این حادثه نمود پیدا کرد.

 رئیسی با جان و دل برای مردم کار کرد/ سلامتی‌اش هدیه بزرگی برای ملت است

اسماعیل دوستی از دیگر فعالان اصلاح‌طلب هم به خبرنگار ایرنا گفت: همه ما برای سلامتی رئیس‌جمهور دست به دعا هستیم، من با خانواده مسجد رفتم و دعا کردم، از خداوند می‌خواهیم به برکت امام رضا(ع) ایشان سلامت برگردد.

وی افزود: مردم در اماکن مذهبی از ته قلب برای سلامتی رییس جمهور دعا کردند، امیدواریم خداوند دعای مردم را مستجاب کند و ایشان به سلامت برگردد که هدیه بزرگی برای مردم ایران است.

دوستی تصریح کرد: ما خاطراتی از محبوبیت شهید رجایی در بین مردم را به یاد داریم که ناشی از روحیه و رویکرد مردمی او بود. عملکرد آیت الله رئیسی هم در مواجهه با مردم شبیه شهید رجایی است. با وجود برخی تفاوت نگاه‌ها، معتقدم شخص آیت الله رئیسی با تمام برای مردم کار کرده است

کد خبر 1764344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha