سرمایه‌گذاری شاهزاده اماراتی در تیم فوتبال صهیونیستی

یکی از اعضای خانواده سلطنتی امارات متحده عربی سهم عمده ای از تیم فوتبال اسرائیلی بیتار اورشلیم (Beitar Jerusalem)را خریداری کرده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یکی از اعضای خانواده سلطنتی امارات متحده عربی سهم عمده ای از تیم فوتبال اسرائیلی بیتار اورشلیم (Beitar Jerusalem)را خریداری کرده است که مشهور به داشتن طرفداران نژادپرست است که بازیکنان مسلمان را به طور مداوم هدف قرار می دهند.

 

این باشگاه فوتبال بعد از ظهر دوشنبه اعلام کرد ، شیخ حمد بن خلیفه آل نهیان 50 درصد سهام را خریداری کرده و طی دهه آینده 300 میلیون شکل (حدود 90 میلیون دلار) در این تیم سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

بن خلیفه گفت: من در باشگاه فوتبالی سرمایه گذاری کردم که در شهری است که یکی از مقدس ترین شهرهای جهان محسوب می شود.

 

نائوم کوئن ، تاجر یهودی اماراتی ، رئیس گروه NY Koen ، در مورد معامله شیخ و بیتار اورشلیم مذاکره کرد. وی اظهار داشت: این لحظه بسیار مهیجی است.

 

این اقدام بیش از دو ماه پس از امضای امارات متحده عربی توافق نامه میانجیگری ایالات متحده در کاخ سفید برای عادی سازی روابط با رژیم تل آویو صورت گرفت.

 

در 15 سپتامبر ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، مراسم کاخ سفید را میزبانی کرد ، جایی که نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو توافق نامه های عادی سازی را با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و عبدالطیف الزایانی وزیر خارجه بحرین امضا کرد.

 

معاملات عادی سازی روابط امارات و اسرائیل با محکومیت گسترده گروه های فلسطینی روبرو شده است. آنها می گویند این معاملات حقوق آنها را نادیده می گیرند و در خدمت آرمان فلسطین نیستند.

 

بیتار اورشلیم تنها باشگاه فوتبال در لیگ برتر اسرائیل است که هرگز از بازیکنان مسلمان استفاده نمی کند.

 

این تیم با مخالفت سخت بازیکنان فلسطینی و همچنین شعارهای نژادپرستانه همواره از سوی اعراب محکوم شده است.

کد خبر 1001411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha