دغدغه ای برای نگهداری و انتقال واکسن کرونا وجود ندارد

فاضل گفت: زنجیره سرما برای نگهداری واکسن و خودروی انتقال واکسن در گلستان وجود دارد و دغدغه ای در این خصوص نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 29 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در کشور اروپایی توزیع واکسن کرونا از هفته آینده آغاز می شود و در صورت تامین واکسن کرونا  در کشور و اختصاص آن به استان گلستان این واکسن با اولویت گروه های پرخطر در استان توزیع می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: افراد بیش از 50 سال و افرادی که دارای بیماری های مزمن مثل بیماران دیابتی، سرطانی، دیالیزی و کادر درمانی در اولویت دریافت واکسن کرونا در صورت تامین هستند.

 

فاضل بیان کرد: رایزنی های اولیه برای ورود واکسن انجام شده و کشور در حال بررسی است که کدام واکسن را خریداری کند و کشورهایی مثل روسیه، چین و واکسن «فایزر بیون تک» که دنیا از آن استقبال کرده در این حوزه پیشگام بوده است.

 

وی گفت: نگهداری واکسن کرونا شرایط خاصی دارد و باید در دمای منفی 60 درجه سانتیگراد زیر صفر نگهداری شود و خوشبختانه زنجیره سرما برای نگهداری واکسن در استان گلستان و کشور وجود دارد و همچنین در سیل سال گذشته یک خودرو حمل واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی به استان اختصاص پیدا کرد و مشکلی در این بخش نداریم.

 

 

 

کد خبر 1005431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha