برگزاری هفته «ولادة الشمس الزینبیه» در آستان مقدس حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس فعالیت های هفته «ولادة الشمس الزینبیه»( ولادت خورشید زینبی) را با شعار «لجبل الصبر یأتلق الشعر» آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، موسسه بانوان قرآن کریم متعلق به بخش امور معارف اسلامی و انسانی در آستان مقدس حضرت عباس به مناسبت گرامی‌داشت میلاد حضرت زینب(ع) فعالیت هفته «ولادت خورشید زینبی» (ولادة الشمس الزینبیه) را با حضور شاعران زن داخل و خارج از عراق به صورت مجازی از طریق برنامه ZOOM  از روز گذشته (شنبه 29 آذر 1399) آغاز کرد.

 

«سیده منار الجبوری» مسئول این موسسه گفت: برنامه هفته ولادت خورشید زینبی به مدت یک هفته به طول می انجامد. برنامه های این هفته با هدف احیای اصول عالی انسانیت مانند عفت، صبر و پایداری در شرایط طوفانی و دعوت به اقتدا به آفرینش متعالی خداوند برگزار می شود.

 

الجبوری افزود: فعالیت های این هفته با شعار «لجبل الصبر یأتلق الشعر» برگزار می شود و شاعران زنی همچون «ایمان دعبل» از بحرین، «اسمهان آل تراب» از عربستان – قطیف، «سکینه عوده» از لبنان، «رنا الخویلدی» از نجف اشرف عراق، دکتر «عهود عبدالواحد» از بغداد عراق شرکت کردند.

 

وی افزود: این شاعران در ابیات خود شخصیت حضرت زینب(ع) و پایداری و صبر وی را متبلور کردند که بیانگر احساسات شاعر نسبت به عشق به حضرت زینب(ع) است.

 

دکتر«اسراء العکراوی»مسئول واحد رسانه در موسسه قرآن کریم گفت: میزبانی از این نخبگان شاعر، دعوت از قلم های خلاق  است که ارزش های ناب و ویژگی مهم شخصیت های مقدس اسلام را نشان می دهند.

کد خبر 1005935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha