دستگاه ها برای آسیب های ناشی از بیماری کرونا راه حل ارائه کنند

آیت الله حسینی با اشاره به بررسی ابعاد فرهنگی کرونا، گفت: دستگاه ها باید در همه حوزه ها با بررسی و ارزیابی صحیح آسیب های ناشی از کرونا به ویژه آسیب های فرهنگی را شناسایی و راه حل ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با هدف «بررسی شرایط کرونایی بر فرهنگ عمومی جامعه، فرصت ها، محدودیت ها و چالش ها» برگزار شد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این نشست با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب (س) در همه ابعاد زندگی به عنوان یک الگوی ممتاز و اسوه صبر و فاداری بود، به طوری که نامش همواره با نام و یاد کربلا و عاشورا عجین شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به موضوع نشست و بررسی فرهنگی کرونا، اظهار کرد: آنچه ضرورت دارد باید در همه حوزه ها، دستگاه ها با بررسی و ارزیابی صحیح آسیب های ناشی از کرونا به ویژه آسیب های فرهنگی را شناسایی و راه حل ارائه کنند.

 

وی در ادامه بر غنی سازی محتوای فضای مجازی، معرفی سایت های پاک به مردم و هشدار در خصوص شبکه های مجازی مخرب تأکید کرد.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر تقویت جنبه های مثبت کرونا، ادامه داد: در شرایط کرونایی نوع دوستی و وفاق جمعی برای امورات خیر جامعه تقویت شد که ترویج فرهنگ ازدواج های آسان و کمک های خودجوش مردمی از مهم ترین آنها بود.

 

«محمدعلی پیرسبزی» هم در ابتدای این نشست با بیان دستور کار جلسه، گفت: اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان با مدیریت دبیرخانه شورا جلسات متعددی با بهره گیری از ظرفیت نخبگان در جهت بررسی و کارشناسی مسائل فرهنگ عمومی استان برگزار کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از مباحث جلسات اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: مهم ترین خروجی این جلسات مسائل فرهنگی کرونا و بررسی تبعات مثبت و منفی و همچنین فرصت ها و محدودیت های ناشی از آن بوده است.  

 

وی گفت: تأثیرات کرونا بر فرهنگ عمومی و زندگی مردم و از طرفی راهکارهای فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا ضرورت دارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

در ادامه این نشست سایر اعضاء به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

 

کد خبر 1006135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha