چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در ایلام برگزار می شود

حجت الاسلام چراغی پور از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این استان و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد در رشته های اعلامی خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره از مسابقات به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود، اظهار کرد: در صورتی که وضعیت شیوع کرونا اجازه دهد، این مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری نیز برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور»  با تاکید بر اینکه  شرایط و ضوابط مرحله کشوری در صورت برگزاری متعاقبا اعلام خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

 

وی تصریح کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج و معاونت قرآن و عترت طی سال های ۹۶تا ۹۸ رتبه های اول تا سوم، ممتازه عالی و شایسته تقدیر را کسب کرده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را کسب کرده باشند، نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های تلاوت نور (توتيل)، اذان و مکبری در سامانه، دارای امتیاز ویژه است و هر فرد در ابتدای اثر بار گذاری شده می بایست به طور کامل نام و نام خانوادگی، استان و تام کانون خود را معرفی کند.

 

چراغی پور  با بیان اینکه  هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد، افزود: حداکثر زمان اثر باید ۲ دقیقه باشد و آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد.

 

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن کریم، رشته قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، اذان، مکبری، قرائت نماز و رشته نقاشی آیات در رده های سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تماس حاصل کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  گفت: این ستاد  آماده هر گونه همکاری و بارگذاری آثار علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی مدها متان در سامانه بچه های مسجد است و افراد شرکت کننده می توانند با مراجعه به ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان امکان بارگذاری اثر خود را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تا کنون حدود ۵۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با مراجعه به سامانه بچه های مسجد در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کرده اند، ابراز کرد: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سامانه بچه های مسجد تا تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری است و این مهلت قابل تمدید نیست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رشته نقاشی آیات هم ویژه برادران و خواهران رده سنی ۷ تا ۱۶ است که این آثار نقاشی باید به صورت فردی خلق شده و نقاشی باید با محوریت آیات قرآنی در موضوعات مسجد، همیاری، تلاوت قرآن و نماز باشد.

 

کد خبر 1007968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha