برنامه آستان مطهر علوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) و برافراشتن پرچم عزای فاطمی

مسئولان آستان مطهر علوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) مجلس سوگواری را به مدت ۳۰ روز برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، آستان مطهر علوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) از روز 12 جمادی الاولی به مدت 30 روز مجلس عزاداری و سوگواری را برگزار می کند.

این مجلس عزاداری به طور مستقیم از شبکه آستان مطهر علوی پخش خواهد شد.

 

«شیخ رضا الطویر جاوی»، «شیخ عبدالله الکعبی»، «شیخ مهدی الطرفی»،« شیخ علی الساعدی»، «سید حیدر موسوی» و «شیخ احمد الربیعی» از سخنرانان این مجلس هستند که به ترتیب از روز 12 جمادی اولی تا 13 جمادی الثانی هر کدام از این سخنرانان به مدت پنج روز درباره زندگی، شخصیت و فضایل حضرت زهرا(ع) سخنرانی خواهند کرد.

 

در همین حال، مسئولان آستان مطهر علوی به مناسبت آغاز ایام فاطمیه پرچم سیاه رنگی را که عبارت «یاسیده نساء العالمین» روی آن با نخ قرمز گلدوزی شده است، بر بارگاه امام علی(ع) به اهتزاز درآوردند.

 

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند و از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای شهادت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام شهادت فاطمه زهرا(ع) به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

کد خبر 1008750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha