عدم فضای مناسب در اماکن عمومی نباید مانع اقامه نماز شود

حق شناس گفت: تلاش ما بر این است که شرایطی را فراهم کنیم که عدم فضای مناسب در اماکن عمومی و یا خصوصی مانع اقامه نماز مومنان نشود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (چهارشنبه 10 دی) در ششمین اجلاس استانی نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» در استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته همزمان با برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان گلستان که با حضور رئیس ستاد اقامه نماز حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز کشور در هفت بند با استانداری گلستان منعقد شد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در طول یک سال گذشته تلاش کردیم که به این تفاهمنامه اهتمام داشته باشیم و همه هفت بندی که در انعقاد این تفاهم نامه گنجانده شده بود اجرایی شده است.

 

حق شناس افزود: با وجود اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم میزبان رئیس ستاد اقامه نماز کشور باشیم اما تفاهم سال گذشته را برای خود لازم الاجرا می دانیم و به آن تا پایبند هستیم.

 

وی گفت: تلاش ما بر این است که شرایطی را فراهم کنیم که عدم فضای مناسب در اماکن عمومی و یا خصوصی مانع اقامه نماز مومنان نشود.

 

استاندار گلستان افزود: امیدواریم هرچه زودتر کرونا به پایان برسد و بتوانیم اجلاس نماز را با حضور حجت الاسلام قرائتی و با حضور پرشور مردم برگزار کنیم.

 

حق شناس گفت: همه ما مکلف هستیم که تسهیلات اقامه نماز را برای همه کارکنان در دستگاه های اجرایی فراهم کنیم و لذا باید نمازخانه های دستگاه های اجرایی در بهترین مکان باید در نظر گرفته شود.

 

وی  بابیان اینکه در هفت ماهه امسال به طور میانگین پنچ تا 6 نفر براثر کرونا جان باختند، افزود: بزرگترین پیک کرونا در استان اسفند ماه رقم خورد و پیک دوم و سوم کرونا نیز در استان اجتناب ناپذیر بود ولی در برخی از استان ها پیک دوم یا سوم بدتر از پیک نخست شیوع کرونا در کشور بود.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه اهتمام ائمه جماعات به مصوبات ستاد کرونا باعث شد که میزان شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند، افزود: در طول 24 ساعت گذشته متاسفانه پنج نفر در استان گلستان جان باخته است.

 

حق شناس بابیان اینکه امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش شیب ویروس کرونا باشیم، افزود: مهمترین عاملی که در کنترل ویروس کرونا موثر بوده است استفاده از ماسک است.

کد خبر 1009675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha