دستگیری ۱۷ هزار مجرم در خراسان جنوبی/۷۱ درصد دستگیرشدگان بیکار هستند

سردار فرشید با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار مجرم توسط پلیس خراسان جنوبی دستگیر شدند، گفت: با بررسی به عمل آمده مشخص شده که ۷۱ درصد از دستگیرشدگان بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «ناصر فرشید» امروز(14 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در 9 ماهه امسال در بحث ماموریت های فوریتی پلیس بیش از 254 هزار تماس داشته ایم که 89 درصد تلفنی بوده و 39 درصد تماس ها عملیاتی و 10 درصد مرتبط با جرم سرقت بوده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 60 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است، گفت: 83 درصد از مواد مخدر کشف شده در سال جاری ماده مخدر تریاک بوده است و در این مدت 86 باند قاچاقچی مواد مخدر منهدم شدند.

 

وی به دغدغه های پلیس در بحث حوادث ترافیکی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال در محورهای مواصلاتی و معابر شهری 74 درصد کاهش تلفات تصادف داشته ایم.

 

فرشید از فوت 177 نفر در حواد ترافیکی معابر شهری و جاده های استان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال یک هزار و 698 نفر مجروح در معابر شهری و یک هزار و 859 نفر مجروح در محورهای مواصلاتی داشته ایم.

 

۱۷ هزار دستگیری در جرائم و ماموریت های مختلف طی سال جاری

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به 13 هزار و 800 فقره گواهی نامه خودرو در استان، عنوان کرد: در این مدت 28 هزار و 250 وسیله نقلیه شماره گذاری شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت وظیفه همه دستگاه های اجرایی و سازمان ها است، گفت: از ابتدای امسال 17 هزار دستگیری در جرائم و ماموریت های مختلف پلیس در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

 

فرشید با بیان اینکه 38 درصد دستگیری ها مربوط به مواد مخدر و 13 درصد مربوط به سارقین بوده است، تصریح کرد: 71 درصد دستگیری ها در جرائم مختلف بیکار، 9 درصد بی سواد و 89 درصد دیپلم و کمتر از آن دارند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 55 درصد دستگیری ها دارای سن 30 تا 40 سال هستند، افزود: همچنین 24 درصد آنان سن 15 تا 29 سال دارند و 92 درصد دستگیری ها مردان بودند.

 

فرشید به افزایش 25 درصدی دستگیری سارقین و کشف 75 درصدی سرقت ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: بیشتر سرقت های استان خُرد بوده که 85 درصد سرقت ها در شهرستان های بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس است.

 

وی بیان کرد: در این مدت 27 درصد سرقت ها از اماکن خصوصی و دولتی بوده است البته سرقت از اماکن دولتی بسیار کاهش یافته است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: 26 درصد سرقت های استان مربوط به لوازم و محتویات خودرو، 9 درصد مربوط به منزل، پنج درصد مربوط به موتورسیکلت، سه درصد خودرو و یک درصد مربوط به سرقت از مغازه ها بوده است.

 

فرشید در ادامه با بیان اینکه امسال هفت درصد کاهش جرائم سایبری و 27 درصد افزایش کشف این جرائم را در استان داریم، گفت: امسال 47 درصد جرائم کلاهبرداری، 27 درصد برداشت اینترنتی،  هفت درصد هتک حیثیت و پنج درصد مزاحمت اینترنتی بوده است.

 

وی از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در سال جهش تولید در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال 31 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

 

۱۳ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ خراسان جنوبی ثبت شد

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 11 هزار و 654 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان مراجعه داشته اند، عنوان کرد: بیش از ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی منجر به مصالحه و سازش شده است.

 

وی بیان کرد: بیش از 13 هزار تماس با سامانه 197 پلیس برقرار شده که 50 درصد تماس‌ها راهنمایی، 28 درصد تقدیر و تشکر، 15 درصد انتقاد از عملکرد پلیس، پنج درصد ارائه پیشنهاد و یک درصد از شکایت همکاران بوده است.

 

فرشید با اشاره به عملکرد پلیس در بحث اجرای محدودیت های تردد های کرونایی، گفت: متاسفانه در این مدت یک هزار و 700 تخلف در ترددهای شبانه اعمال قانون شدند.

 

به گفته وی از ابتدای شروع طرح محدودیت‌ها تاکنون 150 هزار و 980 راننده تذکر شفاهی دریافت کردند همچنین 21 هزار و 700 پیامک برای رانندگان متخلف ارسال شده است.

 

 

کد خبر 1011323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha