زوایای پنهان شخصیت شهید سلیمانی پس از شهادت بیشتر نمایان شد

امام‌ جمعه کرمان گفت: شهادت باعث شد چهره واقعی سردار نمایان تر و هر چه جلوتر می رویم زوایای پنهان شخصیت ایشان ظاهر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن‌ علیدادی سلیمانی؛‌ پنجشنبه شب (۱۸دی) در برنامه " وصف مالک " ضمن تسلیت‌ به مناسبت نخستین‌ سالگرد شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی و شهید پورجعفری بیان‌ کرد: برای برگزاری نخستین سالگرد شهادت‌ این شهدا و هفته مقاومت دو سناریو در نظر گرفته بودیم سناریوی اوّل شرایط کرونایی و سناریوی دوّم‌ شرایط غیرکرونایی؛ وقتی مطمئن‌ شدیم‌ شرایط کرونا جدی است‌ در حالتی با رعایت پروتکل های بهداشتی، با محدودیت های لازم‌ و تعداد کم آیین‌ ها و برنامه ها را اجرا کردیم که روح شهید حاج‌ قاسم کمک کرد مراسم‌ به خوبی برگزار شد.


امام‌ جمعه کرمان افزود: در رابطه با شکل گیری و رشد و تکامل هر شخصیتی دو محور ذاتی و اکتسابی وجود دارد؛ از قدیم‌ الایام‌ والدین‌ سردار دل ها در منطقه به پاکی‌ معروف بودند پس از لحاظ درونی و ذاتی؛ پاکی و صداقت و قداست در روح و روان حاج‌ قاسم‌ موج‌ می زد.

 

وی ادامه داد: محور دوّم هم که اکتسابی است بر می گردد به تربیت خانواده، دوستان، معلمان، محیط و غیره؛ سردار سلیمانی در این‌ محور خود به طور جدّی دنبال تربیت‌ خوب و دوستان‌ خوب بود و در روایت معصوم‌ داریم‌ که اگر امروزتان‌ مثل دیروزتان‌ باشد ضرر کردید  و سردار سلیمانی به این‌ روایت‌ عمل می کرد، رفقای حاج قاسم همه از شهدای شاخص و بزرگوار بودند که تحت فرماندهی سردار سلیمانی جنگ هشت‌ ساله را  اداره کردند.

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: به لحاظ محیطی هم حاج‌ قاسم‌ ۴۰ سال زندگی همراه با جهاد داشت؛ در تاریخ کسی را سراغ نداریم‌ که ۴۰ سال از زندگی خود را همراه با جهاد در راه خدا باشد او ۴۰ سال حرف از شهادت می زد و لحظه به لحظه کمین گاه‌ خدا را در زندگی اش احساس می کرد و انسانی استثنایی در تاریخ‌ است‌ و تاریخ دیگر چنین شخصی را با این‌ ابعاد به خود نخواهد دید.

 

حجت الاسلام‌ علیدادی تصریح‌ کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی در زندگی خود از اساتید و علمای تاثیرگذار در قم، مشهد مقدس و .... بهره می برد.


وی خاطرنشان کرد: ما انسان ها تا زمانی که گوهر و گنجی در اختیار داریم‌ کمتر قدر می دانیم‌، حاج قاسم‌ تا زمانی که در حیات بود ماها کمتر از او بهره می بردیم.


امام‌ جمعه کرمان  گفت: شهادت سردار سلیمانی باعث شد چهره واقعی او نمایان شود، هر چه جلوتر می رویم‌ زوایای پنهانی این‌ سردار در زمینه افکار، اخلاق، منش، فعالیت ها و زندگانی او بیشتر ظاهر می شود.

کد خبر 1013166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha