اجرای  ۵۶پروژه در راستای تحقق جهش تولید در استان

خادمی با اشاره به اینکه ۵۶ پروژه را در قالب جهش تولید در استان مشخص شده است، افزود: قرار شد منابع آن از طریق بانک‌ها و بخش دولتی تامین شود که متاسفانه منابع تاکنون به طور کامل اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی»  در برنامه نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت:  سد گاو شمار از اولویت‌های استان لرستان است این سد  در سال ۹۶ به ۵۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب دست یافت  و با تلاش فراوان به ۱۳۰ میلیون مترمکعب و ۳۰۰ میلیون مترمکعب پیشگیری از سیلاب یعنی جمعاً ۴۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است و دنبال این هستیم که عدد ۱۳۰ را به ۲۳۰ برسانیم. 

 

استاندار لرستان افزود: پروژه سیمان خرم آباد جزو پروژه‌های مشکل دار است که سرمایه گذار ، سهامدار و محیط زیست مشکلاتی را در  اجرای این پروژه عنوان کرده اند که متاسفانه علی رغم تلاشها به سرانجام نرسید. 

 

 وی افزود: تخصیص های بانکی این پروژه تحت عنوان تجهیزات در اختیار استان است و قرار است با همکاری بانک سپه این پروژه فعال شود. 

 

خادمی بیان کرد: سد بختیاری یکی از سدهای بسیار مهم است که در سال ۹۷ در شورای اقتصاد بحث فاینانس این سد از محل اعتبار مربوط به کشور چین بود که در شورای اقتصاد تصویب شد اما به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شد و قرار است از طریق سرمایه‌گذار داخلی هر دو سد معشوره و  سد بختیاری که در جریان سیل در اولویت دولت قرار گرفته اند تکمیل شوند. 

 

وی ادامه داد: با نامگذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری به جهش تولید ،استان لرستان اولین استانی بود که تفاهم نامه جهش تولید را امضا کرد و ۵۶ پروژه را در قالب این طرح معرفی کرد و مورد تشویق قرار گرفت و قرار شد منابع آن از طریق بانک‌ها و بخش دولتی تامین شود که متاسفانه منابع تاکنون به طور کامل اختصاص نیافته است. 

 

خادمی اذعان داشت: سرمایه‌گذاران اهلیت دار درون استانی و برون استانی که کار را بخوبی به پیش برده اند، از طرف دولت حمایت شده مثل مینی پالایشگاه پلدختر،لاستیک‌بارز، کاغذ از سنگ الیگودرز، آهک هیدراته  و ..... گرچه در سال های اخیر به خاطر شرایط موجود سال خوبی برای سرمایه‌گذاران نبوده است. 

 

استاندار لرستان در ادامه از آغاز عملیات اجرایی فاز ۴ سیمان دورود ،سیمان سفید ازنا، بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی خرم آباد و گاوداری دلفان  خبر دادکه در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد و گفت: در  حوزه کشت و صنعت در  گلخانه ها و حوزه گردشگری نیز کارهای خوبی انجام شده است. 

 

 خادمی راه اندازی کار خانه کاشی جم، صنایع عظیم‌خودرو، طرح گردشگری حوضیان، کارخانه های الکل سازی و  طرح سیلیکون متال که یک پروژه بسیار مهم و  با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است همچنین توسعه نساجی بروجرد،گاوداری دو هزار راسی پگاه الیگودرز و گاوداری هزار راسی گریت خرم آباد را از دستاوردهای مهم دولت در استان لرستان برشمرد.

 

کد خبر 1013394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha