تقوای الهی مایه اصلی بصیرت است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تقوای الهی مایه اصلی بصیرت است، گفت: کسانی که تقوا دارند در فتنه ها با یاد خداوند بصیرت پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۴ دی) در دیدار با امام جمعه و جمعی از مسئولان و متدینین شهر فردوس اظهار کرد: در مسئله بصیرت همواره در بعثت پیغمبران، جبهه خودپرستان و نفس پرستان در مقابل آنان به ستیز برخواستند و بسیاری از پیغمبران الهی را  شکنجه، زندانی و شهید کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بعضی موازد از نظر غلبه ظاهری جبهه کفر و جبهه دین غالب شده است، گفت: پیروزی ذاتی جبهه دین لاینفک است و او هرگز شکست نمی خورد و آن جبهه ایمان است به دلیل اینکه به مقصد والای هدف خلقت یعنی انسانیت و عبودیت رسیده، شکست معنی ندارد؛ اما در جایی که در غلبه ظاهری پیروزی نصیب اهل ایمان در سایه بعثت یکی از پیغمبران شده و دشمن تقلای ظاهری نمی تواند بکند به رنگ دین در می آید اما از دین خبری نیست و یک نوع شیطنت است که مشتری آن انسان های ابله هستند لذا باید در این مواقع بصیرت داشته باشیم.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه انسان ابله کسی است که سعادت همیشگی را با چند روز سرگرمی دنیایی عوض کند، ادامه داد: شیاطینی که به رنگ دین در می آیند مشتری هایی از انسان های ابله دارند که با نفوذ ظاهر دین را حفظ می کنند اما باطن او را خراب می کنند.

 

وی به تحریف های متعدد کتاب انجیل و تورات اشاره  و بیان کرد: شیاطین در دین خدا تحریف می کنند و انسان های ابله بخاطر عدم بصیرت این تحریفات را می پذیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اما قرآن کتابی است که قابل تحریف نیست، عنوان کرد: خداوند در آیات بسیار، از مصونیت قرآن از هر گونه راهیابی باطل و تحریف در آن سخن به میان آورده است و خود را حافظ قرآن برمی‌شمارد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اما اسلام را می شود تحریف کرد و به همین جهت مدعیان طول تاریخ هر کدام مغازه دین فروشی باز کردند و برخی به اسم دین و مذهب، وهابیت و بهاییت آوردند و یا آقایان مدرن امروز که می گویند این قرائت از دین، یعنی هر آدم بیسوادی برداشت متفاوتی از دین می کند؛ بصیرت این است که اینها را تشخیص دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط آخرالزمانی و در موقعیتی ویژه‌ که کسی توقع نداشت اما انقلاب اسلامی پیروز شد  و دنیای شرق و غرب غافلگیر شدند، افزود: دشمنان در گفته های خصوصی خود به عظمت و واقعیت این انقلاب اعتراف داشتند و دارند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کسانی که به نحوی نفوذ دارند این اوضاع را می خواهند تغیییر دهند، گفت: برخی در جبهه درونی کارچاق کن دشمنانی هستند که تلاش دارند انقلاب و فرمایشات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را تحریف کنند و مشتری آنان هم انسان های ابله هستند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه از خصوصیات هنر امام خمینی(ره) این بود که بالاترین مطالب را ساده و قابل فهم برای عموم مردم بیان می فرمودند، ادامه داد: اما برخی روزنامه ها فرمایشات امام راحل را با برداشت های مختلف برای اهداف خود و ارباب هایشان منتشر می کردند لذا بصیرت این است که اینها را متوجه شویم.

 

وی بیان کرد: مایه اصلی بصیرت تقوای الهی است و خداوند در قرآن می فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، کسانی که تقوا دارند در فتنه ها بصیرت پیدا می کنند و خداوند آنان را حفظ می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سرمایه بصیرت، گفت: در این سالها که از انقلاب اسلامی گذشته است با اینکه شبهات و فتنه های فراونی انجام شد اما انبوهی از مردم با تقوا داریم که هیچگاه اشتباه نکردند اما انسان های دانشمند و باهوشی بودند که چون تقوا نداشتند اشتباهات کلان کردند و هر چه داشتند به باد فنا دادند.

 

 

کد خبر 1015008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha