قروه با ۲۰۰ موقوفه بیشترین موقوفات کردستان را داراست

حجت‌الاسلام مهدی مرادی گفت: شهرستان قروه با ۲۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۶۸۰ رقبه بیشترین موقوفات سطح استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام مهدی مرادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: شهرستان قروه با ۲۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۶۸۰ رقبه بیشترین موقوفات سطح استان کردستان را به خود اختصاص داده است و بزرگترین موقوفه استان کردستان مربوط به واقف خیراندیش مرحوم حاج میرمحمود حسینی در قروه است.

 

وی بیان کرد: موقوفه واقف خیراندیش مرحوم حاج میرمحمود حسینی در قروه دارای مساحت ۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۶۶ متر مربع است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم و محافل قرآن در محل بقاع متبرکه شهرستان قروه تا قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شد اما اکنون با گسترش این ویروس فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی دنبال می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف قروه همچنین از برگزاری دو کرسی تلاوت و تدبر قرآن در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: این کرسی‌های تلاوت در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و به صورت مجازی برگزار شد.

 

مرادی عنوان کرد: برنامه‌های قرآنی نباید تنها به قرائت و ترجمه محدود شود که در این صورت فعالیت‌های قرآنی از گستردگی و اثرگذاری عمیق برخوردار نمی‌شوند.

 

وی اضافه کرد: کرسی‌های تلاوت قرآن در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی، تدبر در قرآن و عمل به آن و عمل به نیات واقفان خیراندیش در سطح شهرستان قروه برگزار می‌شود.

کد خبر 1016742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha