ثبت نام ۴۰ گروه در جشنواره سراسری «آوای چکاوک»

توسلی نیا با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی با عنوان «آوای چکاوک»، گفت: تاکنون ۴۰ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احمد توسلی‌نیا» امروز (۵ بهمن ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: موضوع سرود از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مورد توجه بوده، بنابراین مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج اهتمام بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی سرودها دارد.

 

مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت سرود به همراهی آن با انقلاب اسلامی باز می گردد که از دل مردم و برای همراهی با انقلابی مردمی شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در زیرساخت تولید و نشر آثار (سرود، کرال، هم خواهی، تواشیح و ...) در سال های اول انقلاب و پایدار ماندن آن تا به امروز، مشوقی جدی برای هموار کردن این مسیر برای تولیدات موثر با نگاه نیاز به روز در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری، ما را برآن می دارد که قوی تر، استوارتر و حرفه ای تر به این مسئله بپردازیم.

 

توسلی نیا یادآور شد: بعد از برگزاری موفق نخستین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک» در بهمن ماه ۹۸، دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی استان «آوای چکاوک» در بهمن ماه سال جاری در دو قالب رقابتی فنی و کارشناسی (به میزبانی شهر گچساران) و انتخاب مردمی (در قالب کاروان آوای چکاوک به صورت پخش از شبکه استانی دنا) با هم افزایی نهادهای فرهنگی استان برگزار می شود.

 

وی گفت: با توجه به نقش و تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در عمق بخشی ارزش‌های انقلاب و به منظور هم افزایی اثر بخش، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد با همکاری کانون مساجد استان، حوزه هنری استان، شهرداری یاسوج، سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح و هم راستا با فرامین مقام معظم رهبری برای پرورش و شناسایی استعداد‌های جوان در زمینه موسیقی، سرود و همچنین تاثیر و ماندگاری هنر بر جامعه، اقدام به برپایی دومین جشنواره استانی سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک» می کند.

 

توسلی نیا خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه و با موضوعات و محور‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس، امیدآفرینی، جهش تولید، سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و بازخوانی سرودهای انقلابی برگزار می شود که هر گروه سرود باید در هر بخش یک اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

 

مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا کارهای خوب سرود و تمامی آثار برجسته و استعدادهای استان کشف و حمایت شوند.

 

وی گفت: تلاش می کنیم در ستاد جشنواره روحیه همدلی بین گروه‌های سرود بیشتر شود.

 

توسلی نیا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ گروه در جشنواره ثبت نام کرده و باید تا پایان روز پنجم بهمن ماه اقدام به ارسال آثار خود کنند، ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای اطلاع از آئین نامه فنی و اجرایی جشنواره به کانال دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی هنری استان در پیام رسان ایتا به آدرس (eitaa.com/Jashnvare_Honari) مراجعه کنند.
 

مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد در تشریح شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره «آوای چکاوک»، تصریح کرد: جشنواره «آوای چکاوک «در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که متقاضیان در قالب گروه‌های هفت الی ۱۳ نفره به اجرای برنامه می‌پردازند.
 

وی یادآور شد: در بخش داوری آثار موارد، «فرم و ساختار»، «سازبندی»، «اصالت اثر»، «تنظیم و هارمونی»، «فن بیان»، «پیوند شعر و موسیقی» و «کوک و ریتم» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که نهایتاً به برگزیدگان بخش‌های «ملودی و آهنگ»، «اجرای گروهی»، «رهبری و هدایت برتر»، «شاعر و شعر برتر»، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
 

توسلی نیا گفت: اختتامیه این جشنواره در بخش فنی و کارشناسی با حضور برگزیدگان در تاریخ ۱۶ بهمن ماه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به میزبانی شهر گچساران برگزار خواهد شد و بخش مردمی جشنواره در قالب پخش از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از طریق آیتم های ضبطی و ارتباط زنده همزمان با دهه پرفروغ فجر صورت خواهد پذیرفت .

 

کد خبر 1019025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha