سوادآموزی یکی از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است

خدابنده با بیان اینکه امروزه حدود ۹۶ درصد مردم کشور با سواد هستند و اختلاف سطح سواد در زنان و مردان بسیار کم شده است، گفت:سوادآموزی یکی از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۶ بهمن) در چهارمین جلسه بهبود کیفیت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان به سوادآموزی به عنوان یکی از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها حدود ۳۷ درصد بانوان و ۴۵ درصد آقایان با سواد بودند و اختلاف سطح سواد زنان و مردان بسیار بود، امروزه حدود ۹۶ درصد مردم کشور با سواد هستند و اختلاف سطح سواد در زنان و مردان بسیار کم شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه همواره بایستی تلاش شود تا در کشور هیچ فرد بازمانده از تحصیلی وجود نداشته باشد گفت: ارائه خدمات در حوزه آموزش بزرگسالان باید تقاضامحور شود به گونه ای که افراد با احساس نیاز و میل و رغبت در کلاس های درس شرکت کنند.

 

وی با اشاره به زحمات و تلاش های همکاران حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: تا کنون با جذب ۲۰ هزار بی سواد، موفق به جذب ۷۶ درصد این افراد در سطح استان شده ایم.

 

خدابنده با اشاره به ایجاد ظرفیت استفاده از بستر سامانه شاد برای استفاده سوادآموزان و نوسوادان گفت: شبکه شاد فرصت مطلوبی برای ارائه بخشی از آموزش ها و ارائه محتواهای آموزشی ویژه نوسوادان است و این مهم خود می تواند زمینه ساز آموزش و فراگیری سواد رسانه ای نوسوادان باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تعداد قابل توجه مراکز یادگیری محلی استان و اهمیت این مراکز در ارائه آموزش های مهارتی و تخصصی به متقاضیان افزود: سنجش یک فرآیند است و یک فعالیت مقطعی نیست، نتیجه گرایی در سنجش و عدم توجه به سنجش عملکردی عامل افت نتایج آزمون های تیمز و پرلز شده است.

کد خبر 1019349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha