غربی ها در دشمنی با ایران هیچ فرقی با قبل نکردند/ قانع کردن زن به آزادی های بی حد، ظلم جامعه غربی در حق زنان است

امام جمعه کرمان گفت: زمزمه ها و حرف های احمقانه غربی ها را می شنویم که در دشمنی با ایران هیچ فرقی با قبل نکردند و آن ها دنبال برجام ۲ و حذف نفوذ جمهوری اسلامی از منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (10 بهمن) در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) فرمودند «تقوای الهی و رعایت آن مرهمی بر زخم های جان آدمی است» گفت: ممکن است در طول عمر خود یا هر روز در زندگی خود دچار زخم هایی در روح و جان شویم که این زخم ها گاهی کینه ها، حسادت ها و گناهانی است که در روح جراحت ایجاد می کنند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه حضرت علی(ع) در ادامه فرمود «رعایت تقوای الهی پاک کننده پلیدی های روح است»، افزود: روح ممکن است گاهی اوقات در معرض گناه و معصیت باشد و کارش از جراحت و زخم بالاتر برود و ممکن است روح دچار پلیدی هایی شود لذا آن چیزی که این پلیدی ها را از ما می شوید و پاک می کند، رعایت تقوای الهی است.

 

 

 

وی در ادامه سلسله مباحث ویژگی های اهل بهشت با بیان اینکه اهل بهشت وقتی به جایگاه پر افتخار بهشت با آرامش کامل وارد می شوند، مورد استقبال ماموران و نگهبانان بهشت قرار خواهند گرفت، ادامه داد: آن هایی که تقوای الهی را پیشه کرده و در دنیا جهاد کردند و خدا را در همه صحنه ها ناظر و حاضر دانستند و حق او را بر همه تصمیم های خود رعایت کردند، آن ها گروه گروه به سوی بهشت برده می شوند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: در این تعبیر قرآن کریم ظرافت و لطافتی نهفته است که شاید دلیل آن، این باشد که نگهبانان و فرشتگانی که در بهشت مسئولیت پذیرایی از بهشتیان را دارند، بی صبرانه منتظر این مهمانان هستند لذا تلاش می کنند تا هرچه زودتر مهمان بهشت وارد شوند و از آن سرعتی که در شوق و میل خود بهشتی است، حتی بیشتر از آن تلاش می کنند تا او را به سمت بهشت جلب کنند و زودتر در بهشت موعود متنعم شود.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: از این آیه فهمیده می شود که بهشتیان گروه گروه به سوی آن می روند زیرا همه کسانی که وارد بهشت می شوند قطعاً در جایگاه های مساوی قرار نمی گیرند بلکه هر کدام مراتب و مقاماتی در بهشت دارند.

 

 

 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: هر کدام از بهشتیان در مراتب و مقام خود وارد می شوند و نگهبانان بهشت و فرشتگان رحمت به آن ها می گویند «سلام بر شما افراد پاک و پاکیزه؛ سلام و درود بر شمایی که باید در بهشت خوش و خرم بمانید و بر شما نعمت های فراوان خداوند گوارا باد» بنابراین وقتی بهشتیان پای خود را در بهشت می گذارند، در نهایت خشنودی و رضایت کامل هستند.

 

 

 

وی با بیان اینکه خداوند در توصیف بهشتیان در قرآن کریم می فرماید «بهشتیان با پاکیزگی کامل وارد بهشت شده و در خوشنودی و رضایت کامل به سر می برند» گفت: زمین بهشت را میراث بهشتیان قرار داد و میراث معمولاً بدون زحمت بدست می آید؛ این همان است که قرآن می فرماید «این همان بهشتی است که میراث کسانی است که در دنیا اهل تقوا بودند و رعایت کردند و در درجه و مقامی که در بهشت قرار دارید و وارد می شوید در انجا همه چیز در اختیار شما است».

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر، بیان کرد: شخصیت ارزشمند حضرت زهرا(س) و جایگاه و نقش آن در تاریخ اسلام یک جایگاه کم نظیر است و آن حضرت کانون امامت و ولایت و واسطه الحاق نبوت و رسالت به ولایت و امامت است.

 

 

 

وی افزود: ایستادگی پای نبوت و رسالت و همچنین ایستادگی و مقاومت در دفاع از امامت و ولایت تا شهادت در کارنامه درخشان حضرت زهرا (س) است و برای این ایستادگی و مقاومت هزینه هایی پرداخت کرد و اجازه نداد تا حلقه های اتصال مردم به خدا قطع شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در ولادت این شخصیت عظیم الشأن روز زن و مادر را هم باید مورد توجه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به خوبی جایگاه زن در اسلام را تبیین کرد و فرمود «اگر جایگاه زن های انسان ساز را از ملت ها بگیرید آن ملت دچار شکست خواهند شد».

 

 

 

وی با بیان اینکه در تاریخ بشریت دو ظلم بزرگ به جامعه زن روا داشته شده است، بیان کرد: اولین ظلم در دوران جاهلیت قبل از اسلام است که برای زن هیچ ارزش و جایگاهی قائل نبودند و این از واضحات تاریخ است و ظلم دومی که به جامعه زنان در تاریخ بشریت شده، ظلمی است که امروز به اسم آزادی های بی حد در دفاع از شخصیت زن به محوریت غرب و لیبرال اتفاق می افتد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: همانطوری که دیروز(در دوران جاهلیت) زن را قانع کرده بودند که جایگاه شما زنان همین است امروز با کمال تاسف زن مظلوم را قانع کردند که در آزادی های بی حد و ولنگاری هایی که در جامعه است، شما باید با آزادی بدون ضابطه خود پایبند باشید لذا این دو ظلم بزرگی است که به جامعه زنان روا شده است.

 

 

وی ادامه داد: اسلام شخصیت زن را در جایگاه رفیع انسان سازی و تحت ضابطه شأن مقدس اسلام و قوانین الهی قرار داده و برای او ارزش ویژه انسان سازی قائل است.

 

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز میلاد امام خمینی و از طرفی تولد اقتدار ولایت فقیه به دست توانمند امام با حمایت مردم ایران اسلامی است؛ به ۱۲ بهمن به عنوان سالروز ورود شجاعانه امام به ایران اسلامی با شعارهای آن روز مردم «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» هم اشاره کرد.

 

 

 

وی بیان کرد: «استقلال» آزادی ملت و حکومت از هرگونه زور و قلدری و رهایی از سلطه جهانخواران است و این یک محتوای دینی بوده و در آیات و روایات متعددی این بحث استقلال مطرح است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: «آزادی» حق تصمیم گیری و اندیشیدن در چهارچوب دستورات الهی است؛ یعنی نعمت خدادادی آزادی که بشر نباید عبد و بنده کسی جز خدا باشد.

 

 

 

وی اظهار کرد: «جمهوری» توجه به خواست و رای مردم در تصمیم های مهم کشور است؛ یعنی مسئولان کشور ما به طور مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می شوند و «اسلامی» حرکت تصمیم گیری در سایه اسلام و دستورات خدا است؛ یعنی جمهوریت تحت سایه و لوای اسلام و دین خدا است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه این 4 واژه ارزشمند و مقدسی است که همه آزادی انسان در آن است، خاطرنشان کرد: امام (ره) در 12 بهمن 57 وارد کشور شد و با حمایت مردم قدرشناس و فهیم ایران اسلامی این 4 عنوان را عملیاتی کرد.

 

 

 

وی افزود: 40 سال بر این شعار ایستادیم و مقاومت کردیم و سختی ها را تحمل و امروز در آغاز راه چهله دوم انقلاب اسلامی هستیم و زمزمه ها و حرف های احمقانه غربی ها را می شنویم که در دشمنی با ایران هیچ فرقی با قبل نکردند و آن ها دنبال برجام 2 و حذف نفوذ جمهوری اسلامی از منطقه هستند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه آن هایی که خودشان از برجام کنار رفتند با صراحت می گویند زمانی به برجام برمی گردیم که ایران برگردد و تازه بعد بررسی می کنیم که ایران به برجام برگردد یا خیر؛ در پایان گفت: ملت سلحشور و رشید ایران اسلامی و دولتمردانی که دلداده امام و رهبری معظم انقلاب هستند به فضل خدا با قدرت و قاطعیت از حقوق این ملت دفاع خواهند کرد و در صحنه های سخت با ایستادگی و مقاومت و با اقتدا به شهیدانی عزیز و ارزشمند مثل شهید سلیمانی در جبهه مقاومت، پیروزی را برای این ملت به ارمغان خواهند آورد.

کد خبر 1020797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha