دستگاه ها موظف به هزینه کرد اعتبارات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت هستند

کوچکی نژاد با بیان اینکه دستگاه ها موظف به هزینه کرد اعتبارات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت هستند و در این زمینه محدودیت ندارند گفت: پیشنهاد می شود ساخت هر تابلوی شهید را به یکی از دستگاه‌ها واگذار کنیم تا با ساخت این تابلوها فضای شهر را شهدایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی نژاد» امروز(شنبه، ۱۱ بهمن) در جلسه شورای اداری استان در استانداری گیلان با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اقتدار امروز انقلاب اسلامی ایران که حاصل رشادت های فرزندان این مرز و بوم به رهبری حکیم فرزانه امام راحل و و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب است گفت: باید نقاط ضعف را شناسایی و همگی مردم و مسئولان اهتمام جدی در رفع آن داشته باشند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند، شرایط کشور به لحاظ ابتلا به کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: مدیریت ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان مطلوب بوده و جای قدردانی دارد.

 

وی با اشاره به تابلوهای شهدای استان، تابلوهای کنونی را در شان شهدا ندانست و تاکید کرد: طبق قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اعتبارات فرهنگی را در حوزه ایثار و شهادت هزینه کنند. 

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد شهید به تنهایی قادر به ساماندهی همه تابلوها نبوده و نیازمند کمک و تعامل همه دستگاه‌ها است اظهارداشت: پیشنهاد می شود ساخت هر تابلوی شهید را به یکی از دستگاه‌ها واگذار کرد تا با ساخت این تابلوها فضای شهر را شهدایی کنند.

 

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات، اجرایی شود تا نتایج آن در جامعه و برای مردم ملموس باشد اذعان کرد: با تعامل و همدلی با یکدیگر باید جلسات به ثمر بنشیند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه خانه‌های نسقی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۶ هزار خانه نسقی وجود دارد که وضعیت مطلوبی ندارند تصریح کرد: برخی از شهروندان در این خانه‌ها بدون آب، برق و گاز زندگی می‌کنند و با وجود جلسات مکرر اما باز از عمل به مصوبات غفلت شده و خانواده‌های ساکن در این خانه‌ها دچار بحران هستند.

 

وی با اشاره به تعاونی‌های مسکن مهر و بیان اینکه تعاونی‌ها با تکمیل واحدها حق درخواست مبالغی دیگر به بهانه محوطه سازی و سایر را ندارند اذعان کرد: متاسفانه تعاونی‌ها عملکرد مطلوب نداشته و تامین این مبالغ برای خانواده‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کنونی سخت است.

 

 

 

 

کد خبر 1021311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha