تخفیف ۲۵۰ زندانی از مجازات در قالب طرح پایش زندانیان گلستان

هاشمیان گفت: در قالب طرح پایش پرونده زندانیان استان گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت و به واسطه آن ۲۵۰ زندانی از تخفیفات قانونی بهره مند شدند.

«هادی هاشمیان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تشکیل کارگروه  گسترش عدل و آزادی های مشروع را در سطح استان گلستان در دستور کار قرار دادیم و در این کارگروه موضوعات مختلفی در سطح استان پیگیری شد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: برای آزادی زندانی ها اقدامات خوبی در استان صورت می گیرد و طرح پایش زندانی های استان انجام شد که در این طرح تک تک پرونده های زندانیان استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

هاشمیان افزود: 250 زندانی به واسطه بررسی پرونده از تخفیفات قانونی بهره مند شدند و به واسطه  همکاری ستاد دیه و خیران 450 زندانی از زندان آزاد شدند.

 

وی یادآور شد: خیران یک میلیارد تومان برای آزادسازی زندانی جمع آوری کردند و 60 میلیارد تومان شکات برای آزادسازی زندانیان دیه خود را بخشیدند و زمینه ساز آزادی 250 زندانی شدند.

 

هاشیمان ابراز داشت: امسال 19 زندانی در پای چوبه دار که آماده قصاص بودند با بخشش اولیای دم از قصاص نجات پیدا کردند.

 

وی به آخرین وضعیت پرونده شهادت فرمانده هنگ مرزی کرند اشاره کرد و افزود: ظرف مدت دو هفته به موضوع شهادت فرمانده گروهان مرزبانی کرند رسیدگی شد و کارهای صدور حکم آن را پیگیری و به زودی ابلاغ می کنیم.

 

رئیس کل دادگستری گلستان به کاهش جرائم و پرونده های قضایی در سالجاری اشاره و تاکید کرد: در سطح استان گلستان شاهد کاهش 37 درصدی پرونده های توهین، 33 درصدی پرونده های تهدید و 27 درصدی پرونده های خیانت در امانت و  20 درصدی پرونده های تخریب در دستگاه قضایی هستیم.

 

هاشمیان یادآور شد: در 9 ماهه سالجاری چهار هزار و 581 مجازات جایگزین حبس صادر شد که صدور آرای جایگزین حبس در دستگاه قضایی استان گلستان 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

کد خبر 1022001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha